Hej!
Vi har ett golv från Kährs som lades för 3-4 år sedan när huset byggdes. Utöver de vanliga märkena som blir på golvet med småbarn så har det på ett par ställen blivit sprickor, träet ser ut att ha rest sig, lacken verkar ha släppt etc. Bifogar bilder som förhoppningsvis visar exempel på hur det ser ut (inte det lättaste att fånga på bild).

Det är så klart tråkigt och det känns som att det blir värre, vet dock inte om det finns något att göra. Kährs har ju långa garantier men har ingen aning om detta räknas som ett garantiärende. Försökte kontakta Kährs direkt och de har tittat igenom bilderna på skadorna men ville inte ge någon feedback kring huruvida de tyckte detta är något som man bör reklamera (mycket konstigt tycker jag) utan att man måste kontakta de som lade golvet. Innan jag drar igång det maskineriet tänkte jag höra om någon här har någon åsikt eller kanske haft liknande skador och hur ni då hanterat det?

Tusen tack för hjälpen!
Tomas

• Skadat trägolv med sprickor och lyft lack, synliga skador på Kährs golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skada på ett trägolv med en synlig spricka och områden där lacken har släppt.
    Skapa konto
  • Sprickor och lacksläpp på ett Kährs trägolv med tecken på uppresning av träet.
    Skapa konto
  • Närbild på ett trägolv från Kährs med synliga sprickor, upphöjningar och skadat lack.
    Skapa konto
Hur gick det för dig? Fick du någon reklamation?

Jag har en del problem med ojämna kortändor och skarvar som släppt.
Hos mig kom de till slut hem och gjorde en inspektion.
Utan att ha lossat en enda list kom de fram till att golvet saknade tillräcklig rörelsemån.
Minsta avvikelse från läggningsinstruktionen appliceras på alla rum trots tröskel mellan.

Skitföretag, garantin verkar bara gälla pm du anlitat en proffisionell golvläggare som kan ta på sig ansvaret. Aldrig mer kährs.

Hej,
Ja du, har försökt få hjälp från Kährs men de bara hänvisar till golvläggarna som ju inte är speciellt sugna på att komma ut och titta på det. Ska ta tag i det igen och pressa på, en del av släppen har blivit större nu. Fy fasiken vilket tråkigt svar från dem för dig, fick du Kährs själva att komma ut?
L Luugen skrev:

Utan att ha lossat en enda list kom de fram till att golvet saknade tillräcklig rörelsemån.
Minsta avvikelse från läggningsinstruktionen appliceras på alla rum trots tröskel mellan.

Skitföretag, garantin verkar bara gälla pm du anlitat en proffisionell golvläggare som kan ta på sig ansvaret. Aldrig mer kährs.
L Luugen skrev:

Kährs kom ut men jag fick driva ärendet via företaget som sålde golvet.

Lagt om delar av golvet men enstaka lås har släppt igen inom bara 1v. Ångrar att jag inte limma golvet då låsen inte funkar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.