6 203 läst ·
37 svar
6k läst
37 svar
Garageuppfart skador av container.
Då vet du också att man med trafikverkets regelverk ska dimensionera en p-plats för 500 000 10-tons axellaster, även om den bara trafikeras av personbilar En gc-väg ska klara av 150 000 10-tonsaxlar. Så en asfaltyta som är fackmässig anlagd ska klara av en lastbil.wildeside skrev:
Tittar jag på skadorna, verkar det framförallt vara själva asfalten som deformerades. (eller så är asfalten väldig tunn).
Därför tror jag att det var varmt när containern stod där, och den var där flera veckor. Då kan man få dessa deformationer.
Jag tycker fortfarande att det är ok om asfalt ser ut så.
Skada? Ett märke efter en container är väl inget att härja om?wildeside skrev:
Jag förstår mig inte på folk som kommer på att ringa försäkringsbolag för den här typen av saker.
Hade grus på uppfarten först, ett h-e att snöröja, så nej tack.RoTe skrev:
Ser inte relevansen. Säg att du har ett badrum med våtrumsmatta på väggar och sedan tapetserar med vanlig tapet utanpå, för att den är så fin. Sedan börjar du använda badrummet som ett badrum och tapeten tar skada av vätan. Själva badrummet är inte förstört, men din fina och totalt onödiga papperstapet är det. Så ser jag uppfartsproblemet, nån har betalat massa pengar för att förstöra en uppfart genom att asfaltera och göra den mindre funktionell och blir sedan ledsen för det?!
Just det, packa snön, kratta grus, låter kul om man är intresserad, sen kan någon komma och rensa allt som växer vilt i gruset också. Tacka vet jag asfalten som varit helt överlägsen grustokeriet, +20 år gammal asfalt nu, nema problemaRoTe skrev:
Man kan undra mycket eller klaga mycket.!
Jag som en privat persson beställer ett jobb av ett företag som i mitt fall var NCC som gjorde uppfarten.
Man behöver inte vara expert på alla yrken.
Jag kan inget om sådant arbete. Och därför har jag anlitat NCC.
Som jag ser att många tycker att det är inte så farligt visst man kan leva med det. Det är principen och jag vill inte se så. Alla tycker olika och är olika
Jag som en privat persson beställer ett jobb av ett företag som i mitt fall var NCC som gjorde uppfarten.
Man behöver inte vara expert på alla yrken.
Jag kan inget om sådant arbete. Och därför har jag anlitat NCC.
Som jag ser att många tycker att det är inte så farligt visst man kan leva med det. Det är principen och jag vill inte se så. Alla tycker olika och är olika
Klicka här för att svara