Hej
Läset lite angående skdor på garageuppfarten. Har fått samma problem.
Är det någon som har löst detta med firman som har kört container via deras försäkring.? Hur går man vidare.?
-
17 jan 19:32 #1
-
17 jan 22:29 #2
Jag utgår ifrån att du har ett avtal med företaget och att de har en försäkring.
Ring ditt eget försäkringsbolag och fråga hur du går tillväga. -
18 jan 19:57 #3
-
18 jan 20:25 #4
Ja, det vet jag, tänkte du kunde få lite tips av försäkringsbolaget.
Har du skriftligt avtal med firman? -
Medlem · 1 475 inlägg 18 jan 20:3118 jan 20:31 #5
Är det realistiskt att få ersättning för skrapmärken och rostfläckar från två byggcontainrar?
- Laddar…
-
Husägare · Norra Roslagen · 74 inlägg 18 jan 21:2818 jan 21:28 #7
Jag är helt grön i detta ämne. Det är väl standard att man ställer en container direkt på backen? Dålig asfaltering?
- Laddar…
-
18 jan 22:30 #8
Garageuppfart för personbil har troligen inte bärlager etc för att klara container, vilket en gata har.
Och föraren borde veta detta.
Så containern skulle ställts på gatan istället -
Medlem · 1 475 inlägg 19 jan 00:0719 jan 00:07 #9
Groparna syns inte från mobilen så jag var tvungen att fråga.
Jag hade även en container på uppfarten för någon månad sen men har inte sett några större blemor. Möjligen någon rostfläck från början, men jag tror vintern tagit hand om den. -
Medlem · Västernorrland · 8 620 inlägg 19 jan 08:2919 jan 08:29 #10
De som ställer ut containrar tänker ju bara asfalt som asfalt och oftast går det ju bra. Nu ser den ganska mjuk ut och visst, man hade ju kunnat lägga ut plåtar som skydd men det är ju lätt att vara efterklok. är nog svårt att göra osynligt hur mycket man än bråkar och att begära en helt ny läggning av uppfarten lär ju bli ganska absurt för det där.
-
26 jan 19:48 #12
Man kan använda liftdumpercontainer istället för lastväxlarflak.
Lastväxlare skjuter av flaket/containern som rullar på två metallhjul i bakkant
Liftdumperbilen ställer av containern med containern hängande i fyra kedjor. Marktrycket blir mindre då det fördelas över hela containerns botten
Liftdumperbilen har ibland stödben om man ska lyfta på tunga containrar men då kan man använda plattor under dessa stödben.
Nackdelen med liftdumpercontainer är att de rymmer mindre...- Laddar…
-
26 jan 19:50 #13
Det gör man när ett fordon har stödben exempelvis en kranbil.- Laddar…
-
26 jan 20:17 #14
Så du beställde en container (genom takfirman). Då är det väl rimligt att den ställs på din mark. Eller ordnade du tillstånd att parkera den på vägen och visste firman det?
Saker slits när de används och det gäller också asfalt. Skadorna du fick påverkar knappast uppfartens kvalitet eller användbarhet.- Laddar…
-
Verktygstokig · Värmland · 2 548 inlägg 26 jan 20:24
Hallerudsbo
Verktygstokig- Värmland
- Medlem apr 2015
- 2 548 inlägg
- 3 410 gillningar
- 348 bilder och filmer
26 jan 20:24 #15
Då måste man söka lov hos kommunen.
Sen har man plats på egen tomt så man kommer nära och kan kasta rakt i containern från taket är ju det bästa.
Men om man är rädd om underlaget borde man lagt ut typ körplåt före.
Men det är inte gratis heller.