Vårat garagetak bågnar tydligt in på ena sidan. Någon som vet vad som kan orsaka detta? Fukt? Jag tror garagetaket är omlagt år 2004 i samband med att man lade om taket på huset.
Jag har tittat på bilder på huset på google maps street view, de bilderna är från 2010 och även då bågnar taket in, men svårt att säga om det har ökat, inte mycket isåfall på 13 år.
Ser inget avvikande när jag tittar på innertaket i garaget, inga fuktfläckar eller liknande dock en del sprickor. Tror det är gipsskivor.
Jag har tittat på bilder på huset på google maps street view, de bilderna är från 2010 och även då bågnar taket in, men svårt att säga om det har ökat, inte mycket isåfall på 13 år.
Ser inget avvikande när jag tittar på innertaket i garaget, inga fuktfläckar eller liknande dock en del sprickor. Tror det är gipsskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Besserwisser
· östergötland
· 2 769 inlägg
Omöjligt att svara på...
Sättning
Någon har bytt motor med en talja i nockregeln...
Eller vad som helst...
Går det komma in och se vinden?
Sättning
Någon har bytt motor med en talja i nockregeln...
Eller vad som helst...
Går det komma in och se vinden?
Utan att veta hur taket är uppbyggt, är det svårt att ens gissa. Men en vild gissning, som jag ser som troligast. Är att taket är byggt med nockbalk. Som man inte låtit konstruktionberäkna, och därför råkat välja en för klen modell.
Du bör kunna öppna upp innertaket och inspektera.
Du bör kunna öppna upp innertaket och inspektera.
Jag skulle ta upp ett hål för att titta på vinden. Ett svagt sluttande papptak vill man gärna kunna titta till underifrån för att se ifall något läcker.
Tror det är bästa lösningen för att finna orsaken till att det bågnar.
Tror det är bästa lösningen för att finna orsaken till att det bågnar.
Klicka här för att svara