5 377 läst ·
19 svar
5k läst
19 svar
Garagetak plåt istället för papp.
Nu är det ingen som rekomenderar något underhåll av papp förutom städning men jag tror att du har bestämt dig.
Trp är faktiskt ett bra val då den är faktiskt väldigt tät jänfört med andra liknande profiler . Har du ett rakt jämt fall utan några hinder kan det mycke väl fungera.
Men rekommendationerna på 14° är inte påhittade utan dom kommer från erfarenhet.
Trp är faktiskt ett bra val då den är faktiskt väldigt tät jänfört med andra liknande profiler . Har du ett rakt jämt fall utan några hinder kan det mycke väl fungera.
Men rekommendationerna på 14° är inte påhittade utan dom kommer från erfarenhet.
Jag stod inför samma problem med vårat garage för några år sedan.
Övervägde också plåt, men det blev slutligen papp.
Dessutom ny råspont under, och ett antal nya takbjälkar (de gamla för klena/sneda).
Vi rev bort nederkanten och satte traditionell hängränna (istället för invändig som det var tidigare).
En orsak till att plåten föll bort var kostnaden för alla anslutningar som hade behövts.
Övervägde också plåt, men det blev slutligen papp.
Dessutom ny råspont under, och ett antal nya takbjälkar (de gamla för klena/sneda).
Vi rev bort nederkanten och satte traditionell hängränna (istället för invändig som det var tidigare).
En orsak till att plåten föll bort var kostnaden för alla anslutningar som hade behövts.
Dessa tak är ett otyg och läcker och kommer alltid att börja läcka.
Eftersom vattnet går in i huset på mitten brukar det vara en kant som sticker upp vid takslut, är det så, det går att höja med bygga av lite nya takstolar och sätta bärläckt ca 500 C/C, men då kommer du aldrig att kunna gå på det
Eftersom vattnet går in i huset på mitten brukar det vara en kant som sticker upp vid takslut, är det så, det går att höja med bygga av lite nya takstolar och sätta bärläckt ca 500 C/C, men då kommer du aldrig att kunna gå på det
Japp, exakt ett sådant värdelös tak är det. Jag får försöka höja upp det till en lagom vinkel.H Hjulbent skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför får jag bara 0,1Gbps istället för 1Gbps av platt nätverkskabel
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G -
Byter garagetak från 70-talet (trapetsplåt, tegel)
Socialt & Projekt -
Hängränna istället för uppvik på bandtäckt plåttak
Tak & Vind -
Mossa på platt garagetak med gummimatta och grus
Tak & Vind -
Platt garagetak behöver tillfällig lösning, regnar in.
Tak & Vind