Hej
Ska sätta igång med ett bygge av en maskinhall. I min kommun så får man ej dra avloppet utan oljeavskiljare. Fick tipps av kommunen att bygga en sluten låda /kärl där eventuellt smältvatten mm far ner i. Har aldrig sett något sådant. Är det någon här som gjort något liknande som kan ta en bild?
Tack på förhand
Ska sätta igång med ett bygge av en maskinhall. I min kommun så får man ej dra avloppet utan oljeavskiljare. Fick tipps av kommunen att bygga en sluten låda /kärl där eventuellt smältvatten mm far ner i. Har aldrig sett något sådant. Är det någon här som gjort något liknande som kan ta en bild?
Tack på förhand
Hej sitter med exakt samma situation. Byggmax bla har något som heter markrör 1meter. De går att koppla ihop med varandra. De är förberedda för att koppla till utgående rör men det måste2 2hjul skrev:Hej
Ska sätta igång med ett bygge av en maskinhall. I min kommun så får man ej dra avloppet utan oljeavskiljare. Fick tipps av kommunen att bygga en sluten låda /kärl där eventuellt smältvatten mm far ner i. Har aldrig sett något sådant. Är det någon här som gjort något liknande som kan ta en bild?
Tack på förhand
Här är några bilder på hur man enkelt gör det själv. 
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tackar för den Busster. Enkelt vet jag inte men jag ska in till byggnämnden imorgon och då ska jag ta med mig din principskiss. Problemet jag kan se är att byggnämnden inte styr, det är tydligen miljönämnden. Vi får väl se.
Det tror jag inte alls. Vid samtal med bygghandläggare om oljeavskiljare blev jag väldigt tydligt hänvisad till handläggare på miljönämnden. Dennes förslag var att bygga en ränna utan avlopp. Allt annat var förenat med stor kostnad för mig. Följaktligen släppte jag frågan där och då. Skissen i ovan inlägg är därför intressant.Matti_75 skrev:
Det du ser på skisserna är en oljeavskiljare.N northernlight65 skrev:Det tror jag inte alls. Vid samtal med bygghandläggare om oljeavskiljare blev jag väldigt tydligt hänvisad till handläggare på miljönämnden. Dennes förslag var att bygga en ränna utan avlopp. Allt annat var förenat med stor kostnad för mig. Följaktligen släppte jag frågan där och då. Skissen i ovan inlägg är därför intressant.
Klicka här för att svara