Uppdatering.
Jag har investerat i en luftvärmepump till garaget. Den verkar fungera fint. Jag har den ställd på 16 gr men brukar höja när jag är där och om jag vill ha det lite varmare.
Jag har köpt en extramotor som jag håller på att renovera till Cadillacen. Terapi.
IMG_7516.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_7524.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_7518.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_7519.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_7520.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_7521.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 8 till
  • Laddar…
Har du koll på hur mycket pumpen drar?
Jag har en likadan i källaren på vårat hus och dom drar förvånande lite trots att jag håller 21grader där nere och har öppen trapp upp till resten av huset.
 
MTech MTech skrev:
Har du koll på hur mycket pumpen drar?
Jag har en likadan i källaren på vårat hus och dom drar förvånande lite trots att jag håller 21grader där nere och har öppen trapp upp till resten av huset.
Hej. Nä. Jag har inte koll på hur mycket pumpen drar. Jag har förstått att det ska gå att koppla upp sig på den på något vis men jag har inte orkat hålla på med det. Jag har inte heller skaffat någon egen mätare till den.
Av det jag hittills sett på totala elförbrukningen så tycker jag mig märka att den inte drar så mycket. Jag har heller inte haft igång den en hel vinter ännu så vi får väl se hur mycket det ökar på årsbasis. Det låter bra att din pump drar lite🙂
Det bådar gott.
 
R roke skrev:
Hej. Nä. Jag har inte koll på hur mycket pumpen drar. Jag har förstått att det ska gå att koppla upp sig på den på något vis men jag har inte orkat hålla på med det. Jag har inte heller skaffat någon egen mätare till den.
Av det jag hittills sett på totala elförbrukningen så tycker jag mig märka att den inte drar så mycket. Jag har heller inte haft igång den en hel vinter ännu så vi får väl se hur mycket det ökar på årsbasis. Det låter bra att din pump drar lite🙂
Det bådar gott.
Runt nollan i temp tar våran pump 10-15kwh på ett dygn. Men då värmer den 3 våningar på 234kvm. Stänger jag till källaren så tar den 5-8kwh.
 
  • Gilla
roke
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.