Har sprungit runt och stört mig på att osb skivorna inte sitter speciellt bra i skarvarna så tog och rev ner ett hörn och kollade bakom. Lite tips och tricks på hur jag ska lösa det här. OSB-skivor delvis borttagna i hörn av rummet, visar isolering och träreglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kottlingar? Eller sätta upp fler reglar.

Eller en plåtvinkel typ sån här, om det är hörnet som krånglar.

Plåtvinkel som ovan blir perfekt. Men du måste göra något åt plastningen också, det där ser inte bra ut. För lite överlapp samt skall vara tejpat.

• Gilla
Tobiasf1 och 1 till
  • Laddar…
Jag limmade hörnet och satte pappersremsa, det kommer ju gips ovanpå som man lägger åt andra hållet.

• Wow
RoBo
  • Laddar…
pratade med en bekant idag blir nog att riva alltihop och göra om riva "luftspalten" öppna upp i hörnen och sätta in reglar.
men om jag förstod honom rätt så behövdes inte "luftspalten"?
kan man sätta osb:n direkt mot plasten?

Du kan sätta osb:n mot plasten, anledningen att man brukar regla på insidan av plasten är för att lättare kunna dra elen osv utan att göra hål i plasten för varje genomföring . Samt har man slagit på en 45a så kan man isolera lite till(y)

P Patzie skrev:
Du kan sätta osb:n mot plasten, anledningen att man brukar regla på insidan av plasten är för att lättare kunna dra elen osv utan att göra hål i plasten för varje genomföring . Samt har man slagit på en 45a så kan man isolera lite till(y)
då fick jag lite mer kött på benen (y) får se hur det blir :D

P Patzie skrev:
+1
Isolera luftspalten samt tidigare föreslagna plåtvinklar i hörnen så blir det guld.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.