Hej,
Muren på båda sidor ner mot garaget har spruckit och lutar, troligen på grund av träden som tidigare stod bakom. Nu har jag fällt träden, men jag undrar vad som är bästa lösningen framöver.
Om jag planerar att lägga marksten senare – är det då bäst att riva muren helt och bygga upp en ny, eller finns det något alternativ för att laga eller räta upp den befintliga muren?
Huset är byggt 1955, men jag vet tyvärr inte när muren uppfördes.
Jag är väldigt tacksam för alla tips och råd!
Muren på båda sidor ner mot garaget har spruckit och lutar, troligen på grund av träden som tidigare stod bakom. Nu har jag fällt träden, men jag undrar vad som är bästa lösningen framöver.
Om jag planerar att lägga marksten senare – är det då bäst att riva muren helt och bygga upp en ny, eller finns det något alternativ för att laga eller räta upp den befintliga muren?
Huset är byggt 1955, men jag vet tyvärr inte när muren uppfördes.
Jag är väldigt tacksam för alla tips och råd!
Använder du inte garaget som garage så fundera på en annan lösning när du ändå är igång. Du kan t ex göra en mer ordinär källartrapp.
Jag skulle också kunna tänka mig en uteplats eller ett uterum under marknivå.
Ett par rejäla fönster förändrar också utrymmet invändigt.
Tänk bara på allt som måste in och ut ur en källare fortfarande måste in och ut.
Jag skulle också kunna tänka mig en uteplats eller ett uterum under marknivå.
Ett par rejäla fönster förändrar också utrymmet invändigt.
Tänk bara på allt som måste in och ut ur en källare fortfarande måste in och ut.
Infogar en bil om tanken 🙂Z z_bumbi skrev:Använder du inte garaget som garage så fundera på en annan lösning när du ändå är igång. Du kan t ex göra en mer ordinär källartrapp.
Jag skulle också kunna tänka mig en uteplats eller ett uterum under marknivå.
Ett par rejäla fönster förändrar också utrymmet invändigt.
Tänk bara på allt som måste in och ut ur en källare fortfarande måste in och ut.
Ja det är bästa allternativ att riva för den är sprucken rejält, vi har köpt huset nyligen och tanken är att bygga om muren och lägga marksten på infarten till garaget för den ska vi använda. Smart att använda den som ut rum under marknivå mycket svalare när det är varmt tack för alla tips 🙏AXS skrev:
Klicka här för att svara

