Hantverkarna har murat och enligt konstens alla regler tjockputsat ett garage i iso-leca. Dyrt!

Insidan kvar.

Sugen på en enklare lösning än regelrätt putsning (grund, nät, 2 lager bruk).

Vad tror ni om att bara "slamma" insidan?
 
Det har jag gjort. Jag tog helt enkelt en murslev som jag klaffsade på lös puts och en bred spackelspade att sprida ut det med. Gick fort och snabbt. Målade alltihop med Pizzeriafärg och en roller för ändamålet. Blev bättre än förväntat.
 
  • Gilla
plan-g
  • Laddar…
Glöm bara inte att fukta ordentligt. Leca suger!😀 Hjälpte till en gång att lägga på Serponit-puts. Det var inte så svårt, definitivt lämpligt för gör det självare speciellt om man inte kräver perfektion.
 
  • Gilla
plan-g
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Det har jag gjort. Jag tog helt enkelt en murslev som jag klaffsade på lös puts och en bred spackelspade att sprida ut det med. Gick fort och snabbt. Målade alltihop med Pizzeriafärg och en roller för ändamålet. Blev bättre än förväntat.
Tack för svar!
Är det nåt du tycker blev dåligt med det hela?
Stör man sig på den ojämna ytan?
Håller det bra?
Vore väldigt tacksam om du kunde ta en bild på ytstrukturen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.