Sittar och skissar på en verktygsvägg för garaget, den är tänkt att bli en regelvägg med
enbart vertikala träreglar som står i u-profil av stål, mellan tänkte jag ha isolering, antingen lösull eller
frigolit. Men för att slippa kondens mm mot ytterväggen och ge väggen bakom luftning så funderar jag på om jag kan sätta platonmatta mot den och sedan isolering som i sin tur hålls på plats av OSB skivor. Och det är på dessa OSB skivor verktyg skall hängas.
Alternativ så skippar jag isoleringen och har bara tomt mellan ytterväggen och verktygsväggen.
Gargageväggen är till 70% under jord (suterränghus), inga uppmätta problem med fukt idag, garaget håller ca 20 grader idag.
Vad tror ni om mina funderingar ?