4 919 läst ·
20 svar
5k läst
20 svar
Går det inte att få takstolar till detta?
Känns som det kan bli lite väl högt.... huset blir ju trots allt ca 7,3-7,4 meter högt,.. vilket gör att det kommerMilkshaken skrev:
nog bli lite väl luftigt
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 582 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 582 inlägg
http://www.frazzworld.com/bilder/husresning
här kan man se när de spikar på den översta delen av en tvådelad takstol
särskilt bild 25 och 38
här kan man se när de spikar på den översta delen av en tvådelad takstol
särskilt bild 25 och 38
Ja, just det ja. Sådana, fast i fackverkskonstruktion, så borde det ju bli kanon.
Väntar på att Nässjö takstolsfabrik ska komma tillbaka efter deras semester bara nu...
Väntar på att Nässjö takstolsfabrik ska komma tillbaka efter deras semester bara nu...
precis jag har takstolar på mitt hus med spännvidd 10m (varav ca 80cm var sida överhäng utanför huset) 45grader lutning dvs 5m höga - de kom i 2 delar kapade just ovanför hanbjälken tror jag det heter och med färdiga spikbleck - när man satte ihop dem så skulle man spika ett visst antal spikar i spikblecket.
ang balkar så har jag en balk i mitten av huset - dina takstolar bör bli lite större än mina - så det krävs nog kraftig dimension för att klara sig utan balk - eller annan typ av takstol
ang balkar så har jag en balk i mitten av huset - dina takstolar bör bli lite större än mina - så det krävs nog kraftig dimension för att klara sig utan balk - eller annan typ av takstol
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Stämmer det att detta inte går att lösa utan avvikelse/notering?
Badrum -
Går det inte låsa upp dörren med nyckel på ett BG5000
Fönster & Dörrar -
Det går inte att låsa dörren
Fönster & Dörrar -
Hur är det möjligt att kommunen inte har ritningar?
Bygglov -
Varför går det inte att öka trycket i radiatorsystemet?
Värme allmänt