Hej!

Jag har en leddriver idag som jag skulle vilja smarta till med plejd. Är detta görbart?

Den sitter idag med fas,nolla,switch-dim inkommande och led + och - till spottarna.
Skickar med en bild på en likadan leddriver (är svårt att ta kort på den befintliga)
Leddriver av märket Malmbergs med teknisk info och anslutningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Går det få till med en plejd ctr-01 tro?

Mvh

Den har en styringång av typen 1-10 V. Med en Plejd CTR-01 bör du kunna göra din driver smartare.

E etompau skrev:
Den har en styringång av typen 1-10 V. Med en Plejd CTR-01 bör du kunna göra din driver smartare.
Intressant. Flyttar man över switch dim till plejden (1) eller går man bara in med 1-10v från plejden till drivern samt nolla och fas?

Bästa svaret

Kopplingsschema för 0-10 V bus och koppling för 1-10 V bus med exempel på extra styrningar för belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

E etompau skrev:
[bild]
Alright så då sitter den innan drivern? Fas+nolla+"tändtråd" till plejd. Fas, nolla, 1-10v ut från plejd till driver. Har jag förstått det korrekt?

H headlam skrev:
Alright så då sitter den innan drivern? Fas+nolla+"tändtråd" till plejd. Fas, nolla, 1-10v ut från plejd till driver. Har jag förstått det korrekt?
Ja det är korrekt, Plejd:en före drivdonet. Styrsignal från Plejd till drivdon.
Väggbrytare till Plejd.

E etompau skrev:
Ja det är korrekt, Plejd:en före drivdonet. Styrsignal från Plejd till drivdon.
Väggbrytare till Plejd.
Yes. Löste sig igår. Tusen tack! Dimrar dessutom bättre än med bara drivdonet.

• Gilla
etompau
  • Laddar…
Bra med återkoppling(y) Det är värdefullt för andra som söker efter liknande lösning.

• Gilla
headlam
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.