Om man använder Easy Cover för att täcka ojämnheter på en vägg eller ett tak, går det sedan att ta bort Easy Cover?

Enligt fabrikantens anvisningar skall den ju sättas upp med våtrumslim. Det borde ju inte vara vattenlösligt och i så fall borde det inte heller gå att blöta Easy Cover och dra bort den.

Om man istället sätter upp Easy Cover med tapetklister eller tapetlim - vad är skillnaden? - skulle det då gå att senare ta bort?

Anledningen till frågan är att vi har ett hus från ca 1860, som i ett rum har ett fult pärlsponttak. Taket har många sprickor och avsågade brädor som har skarvats ihop. Vi vill täcka över taket, men ändå bevara det under, så att det skall kunna gå att ta fram, om någon framtida ägare skulle vilja göra det. Även om vi tycker att taket är fult, är det ju ändå en del av husets historia.

Med Easy Cover har du garanterat förberett för en helvetesrenovering i framtiden. :)

• Gilla
Martin_klurar
  • Laddar…
Tror inte att ni kan dölja ett pärlspontat tak med EasyCover och förvänta er ett perfekt slätt tak. Kommer garanterat att synas VAD som finns under...
Att sedan få bort tapetklistret från en spontat tak OM man vill ha bort det hela låter ju inte heller som en lätt match. För att inte tala om att Easy Up tapeten troligen kommer att släppa igenom färg och således har ni dessutom färg på hela rasken - tyvärr men det låter absolut inte som en vettig lösning alls.

Taket är antagligen inte rakt heller.
Jag skulle regla ned och hänga gips alternativt regla ned och sätta ny spont. Det finns inga genvägar till ett snyggt tak! =)

Easy Cover ska sättas med våtrumslim, det fungerar utmärkt. Jag vet inte vad som händer om man inte följer instruktionen för produkten men risken för att det blir dåligt är nog större än att det blir bra.

Men hela idén låter som dålig i mina öron.
Renoveringstapet på pärlspånt tror jag inte blir så bra den är väl mer tänkt som ersättning för bredspackling av tex väv på väggar och sånt.
Tak ser man faktiskt inte så mycket av som besökare i ett hus om det inte sticker ut som f-n. Jag skulle bara slipa och måla om jag var Ni, det räcker gott för att lura dom flesta ögon.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.