Jag ska koppla in en blandare (till ett tvättställ), en duschkabin och en tvättmaskin i ett litet badrum. Kall- och vattenledningar kommer in bredvid tvättstället, sedan kommer duschkabinen och efter den tvättmaskinen.

Visst borde jag kunna seriekoppla detta? Koppla in vattenledningarna till blandaren (med T-kopplingar) och sedan vidare till duschkabinen (med T-kopplingar) och sedan slutligen till tvättmaskinen?

Är lite fundersam på hur det ev. påverkar vattentrycket till t.ex. tvättmaskinen om man använder duschkabinen eller blandaren samtidigt?

EDIT: Jag kommer naturligtvis bara att dra vidare kallvattnet från duschkabinen till tvättmaskinen.

Redigerat:
Det e så man gör ja.

Det är helt ok att göra så. Vad som möjligen kan hända är att du får ett litet tryckfall på kallvattnet i duschen, om du duschar samtidigt som tvättmaskinen tar in vatten. Men det beror lite på rördimensionen.

Tack för svaren!

Vattnet är draget med Beulco Termopar anslutningsslangar, men vi bor på våning fyra i ett gammalt 30-talshus så vattentrycket är inte det bästa. Vi får se hur det fungerar när tvättmaskinen väl är på plats.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.