Blir inte riktigt klok på den visade timern. Plintarna är märkta fas och nolla, var ansluts styrd utrustning?
En plejd-mottagare ska ha permanent fas och neutralledare ansluten, sedan kopplas belysningen (tändtråd) till reläutgången (L pil ut).
En plejd-mottagare ska ha permanent fas och neutralledare ansluten, sedan kopplas belysningen (tändtråd) till reläutgången (L pil ut).
E etompau skrev:
Fan vet. Men kopplar jag ihop dom 2 bruna har jag konstant ström ut till belysningen. Så timern ligger väl bara o bryter fasen.E etompau skrev:
Och som sagt den ska bort.
OK, då lär det inte vara fas och nolla som är anslutet, för i så fall blir det en kortslutning om ledarna kopplas ihop.Görgen Häggblad skrev:
Du kan inte rakt av koppla in en Plejd, du måste även få fram en neutralanslutning. Ev har du det i dosan (blå ledare).
E etompau skrev:
Är väl fas och tändtråd som sitter i timern. Ja det ligger en nolla klippt o skarvad ihop igen i dosan. Är väl retur från belysningen.E etompau skrev:
ullet
Hobbyelektriker
· Västerbotten
· 588 inlägg
ullet
Hobbyelektriker
- Västerbotten
- 588 inlägg
Det är väldigt små anslutningsklämmor på Plejd-puckarna. Jag skulle ha bytt ut den röda kopplingshatten och satt en toppklämma av lämplig sort med en kort bit nolla till pucken för att slippa lägga flera kablar under klämman i pucken.
Klicka här för att svara