Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har satt igen ett takfönster och vill sätta igen hålet med samma typ av takpanel som används på resten av övervåningen.
Huset är från -72. Det verkar vara 14x145 som använts, men är det möjligt att hitta denna profil nånstans? Som alternativ ser jag på möjligheten att själv fräsa mönstret, men har bara en 8mm överhandsfräs och är osäker på om jag kan kombinera fram samma profil, de pärlspontsfräsar jag hittat har inte de mjuka övergångarna jag ser i denna profil.
Sista utvägen är väl att hitta en tavla stor nog att täcka hålet, men det ser lite knasigt ut med en tavla på ett snedtak... :-/
Medlem
· Västra Götaland
· 185 inlägg
Hur många löpmeter handlar det om då?
Det går ju att få tillverkat ett stål och fräst fram nya brädor men blir ju kostsamt om det bara är några få brädor som behövs.
Handöverfräs funkar om du kan hitta ett frässtål med en snarlik profil. Du bör nog i så fall montera fräsen i ett bord.
Det går ju att få tillverkat ett stål och fräst fram nya brädor men blir ju kostsamt om det bara är några få brädor som behövs.
Handöverfräs funkar om du kan hitta ett frässtål med en snarlik profil. Du bör nog i så fall montera fräsen i ett bord.
Klicka här för att svara