Värmekabeln övergår ju till en vanlig gummimantlad kabel upp till termostaten, men det är en rackarns lång kabel. Värmekabeln i sig får ju inte kapas, men gäller det även denna ände? Skarven mellan riktiga värmekabeln och anslutningskabeln kommer i sådana fall en halvmeter ut på golvet och det känns mest rätt att skarven ska ligga så nära vägg som möjligt.

Den delen kan du korta av om du behöver inget problem med det.

GK100 skrev:
Den delen kan du korta av om du behöver inget problem med det.
Tack för snabbt svar. :thumbup:

Mikael_L
Det går bra att korta.
Nästan lika svårt som en RDOE gummikabel, dvs var noga och försiktig.
(Det måste i alla fall jag vara, jag har aldrig riktigt kommit överens med att skala gummikabel, tycker alltid det är svårt! :eek:)

Termostatkabeln går också bra att korta av.
Men den är jättesvår att jobba med i Ebecos produkter.
Kapa av är lätt, men sen att skala så tycker jag det enda som fungerar är att ta en liten bit mantel i taget, typ 2 cm, max 3 cm. Annars vill innerledarnas isolering också rivas med.

i alla fall de givare från Ebeco jag jobbat med.

Mikael_L skrev:
Det går bra att korta.
Nästan lika svårt som en RDOE gummikabel, dvs var noga och försiktig.
(Det måste i alla fall jag vara, jag har aldrig riktigt kommit överens med att skala gummikabel, tycker alltid det är svårt! :eek:)

Termostatkabeln går också bra att korta av.
Men den är jättesvår att jobba med i Ebecos produkter.
Kapa av är lätt, men sen att skala så tycker jag det enda som fungerar är att ta en liten bit mantel i taget, typ 2 cm, max 3 cm. Annars vill innerledarnas isolering också rivas med.

i alla fall de givare från Ebeco jag jobbat med.
Tack för tipset. Givarkabeln i sig var ett riktigt bångstyrigt aber. Det blev en och annan icke barntillåten stavelse när den skulle in i spiralslangen. :)

shadowfire skrev:
Tack för tipset. Givarkabeln i sig var ett riktigt bångstyrigt aber. Det blev en och annan icke barntillåten stavelse när den skulle in i spiralslangen. :)
Den är ju stel utav en anledning. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.