7 522 läst ·
5 svar
8k läst
5 svar
Går det att kapa anslutningskabeln på Ebeco golvvärme?
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 117 inlägg
Värmekabeln övergår ju till en vanlig gummimantlad kabel upp till termostaten, men det är en rackarns lång kabel. Värmekabeln i sig får ju inte kapas, men gäller det även denna ände? Skarven mellan riktiga värmekabeln och anslutningskabeln kommer i sådana fall en halvmeter ut på golvet och det känns mest rätt att skarven ska ligga så nära vägg som möjligt.
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 117 inlägg
Det går bra att korta.
Nästan lika svårt som en RDOE gummikabel, dvs var noga och försiktig.
(Det måste i alla fall jag vara, jag har aldrig riktigt kommit överens med att skala gummikabel, tycker alltid det är svårt! :eek
Termostatkabeln går också bra att korta av.
Men den är jättesvår att jobba med i Ebecos produkter.
Kapa av är lätt, men sen att skala så tycker jag det enda som fungerar är att ta en liten bit mantel i taget, typ 2 cm, max 3 cm. Annars vill innerledarnas isolering också rivas med.
i alla fall de givare från Ebeco jag jobbat med.
(Det måste i alla fall jag vara, jag har aldrig riktigt kommit överens med att skala gummikabel, tycker alltid det är svårt! :eek
Kapa av är lätt, men sen att skala så tycker jag det enda som fungerar är att ta en liten bit mantel i taget, typ 2 cm, max 3 cm. Annars vill innerledarnas isolering också rivas med.
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 117 inlägg
Tack för tipset. Givarkabeln i sig var ett riktigt bångstyrigt aber. Det blev en och annan icke barntillåten stavelse när den skulle in i spiralslangen.Mikael_L skrev:Det går bra att korta.
Klicka här för att svara