Vi behöver byta en kökslåda, men kan inte hitta någon märkning någonstans. Så vi vet inte vad det är för kök.
Har pratat med ikea och Vedum, men det är inte deras.
Tyvärr är det helt vitt och generiskt, så det utmärker inte sig på något sätt, mer än kanske på stagen i lådorna.
Har pratat med ikea och Vedum, men det är inte deras.
Tyvärr är det helt vitt och generiskt, så det utmärker inte sig på något sätt, mer än kanske på stagen i lådorna.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 078 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 078 inlägg
Stagen ser ut som en standard Tandembox från Blum: https://www.blum.com/se/sv/products/boxsystems/tandembox-plus/programme/
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 627 inlägg
Ibland har man satt egna täckkåpor på sidan av utdragslådorna.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 078 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 078 inlägg
Ja, så är det.H hdanred skrev:
Är det alltså själva fronten som behöver bytas ut eller vad är det som har gått sönder?
Hur gammalt är köksskåpen?
Det är vanligt att en viss modell utgår efter ett antal år så om skåpen är mer än 10 år är det mycket möjligt att det inte finns längre.
Det där är ruggigt likt vårt kök från Myresjökök, numera uppköpt av Marbodal tror jag.
Hade liknande problem med ett Marbodalkök, behövde nya gejdrar till en låda i ett 25 år gammalt kök.
Slutade med att jag köpte en ny låda från IKEA och flyttade över fronten.
Mät innermåttet mellan sidorna och hitta ett modernt kök med samma innermått. Där kan du köpa en ny låda. I mitt fall var IKEA 4mm smalare än Marbodal, så jag shimsade med en madonitbit.
Slutade med att jag köpte en ny låda från IKEA och flyttade över fronten.
Mät innermåttet mellan sidorna och hitta ett modernt kök med samma innermått. Där kan du köpa en ny låda. I mitt fall var IKEA 4mm smalare än Marbodal, så jag shimsade med en madonitbit.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 078 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 078 inlägg
Menar du att du behöver en ny lådfront eller att det bara är innandömet som ska ändras?
Om det bara är innandömet så säljer Theofils Blums lådbeslag så att du kan köpa nya lådsidor och beslag till skåpet därifrån samt att du får fixa en ny större lådbotten på egen hand.
Lådstorlekar är rätt standardiserade så det bör gå att hitta lådor för avfallshantering från flera tillverkare.
Om det bara är innandömet så säljer Theofils Blums lådbeslag så att du kan köpa nya lådsidor och beslag till skåpet därifrån samt att du får fixa en ny större lådbotten på egen hand.
Lådstorlekar är rätt standardiserade så det bör gå att hitta lådor för avfallshantering från flera tillverkare.
Klicka här för att svara