684 läst ·
23 svar
684 läst
23 svar
Går det att bygga om mitt badrum?
Gick upp och mätte och det hade funkat att öppna dörren utåt faktiskt. Då hade jag kunnat ha både toalett och handfat på väggen till vänster. Behöver dock i sådana fall dra om ett element som just nu sitter bakom dörren, vet inte om det är ett stort arbete det med.KlaraX skrev:
En sak som inte tagits upp här är vikten.
Ett fyllt badkar är tungt.
Och det sk badrummet på övervåningen kan ha ett bjälklag som har svårt att hantera tyngden av ett vattenfyllt badkar.
Måste undersökas innan man sätter igång.
Sedan förstår jag inte varför det inte går att ventilera badrummet på nedervåningen.
Ligger det mitt i huset utan yttervägg?
Annars så är det ju väldigt enkelt att få in en (typ) Pax-fläkt.
Ett fyllt badkar är tungt.
Och det sk badrummet på övervåningen kan ha ett bjälklag som har svårt att hantera tyngden av ett vattenfyllt badkar.
Måste undersökas innan man sätter igång.
Sedan förstår jag inte varför det inte går att ventilera badrummet på nedervåningen.
Ligger det mitt i huset utan yttervägg?
Annars så är det ju väldigt enkelt att få in en (typ) Pax-fläkt.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Om det vore ett hus med träfasad borde det vara en enkel sak att ta ett hål och sätta en Paxfläkt, nu har ju TS ett femtiotals hus i tegel så då kanske det inte bara är att sätta sticksågen i väggen.S skogaliten skrev:
Okey, lägger till det på min lista att undersöka.S skogaliten skrev:En sak som inte tagits upp här är vikten.
Ett fyllt badkar är tungt.
Och det sk badrummet på övervåningen kan ha ett bjälklag som har svårt att hantera tyngden av ett vattenfyllt badkar.
Måste undersökas innan man sätter igång.
Sedan förstår jag inte varför det inte går att ventilera badrummet på nedervåningen.
Ligger det mitt i huset utan yttervägg?
Annars så är det ju väldigt enkelt att få in en (typ) Pax-fläkt.
Såhär ser det nedre badrummet ut, dvs det går ett fönster vägg till vägg. Vill helst inte sätta in en fläkt mitt i fönstret, blir inte så snyggt tänker jag
Jo precis det är i tegel, vet inte hur lätt det är. Plus saknar yta att sätta den påF fribygg skrev:
Det går kanske att sätta ett lite mindre fönster och en mekanisk fläkt i stället för det nuvarande fönstret.KlaraX skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
