KlaraX KlaraX skrev:
Tack för idéer. Jag tror det blir svårt att flytta dörren och låta den gå utåt (pga smal korridor dvs tror inte den kommer gå att öppna helt + ett angränsande rum som blir lite blockerat), men jag kan klura på det.
Tror ni det är ett jättestort jobb att ta ner väggen och dra om rören?
Gick upp och mätte och det hade funkat att öppna dörren utåt faktiskt. Då hade jag kunnat ha både toalett och handfat på väggen till vänster. Behöver dock i sådana fall dra om ett element som just nu sitter bakom dörren, vet inte om det är ett stort arbete det med.
 
BirgitS
Att flytta på ett element är nog i sammanhanget inte särskilt stort jobb.

Du får fråga några firmor om offerter och diskutera med dem vad som går att göra, och vad det i så fall kostar.
 
  • Gilla
KlaraX
  • Laddar…
En sak som inte tagits upp här är vikten.

Ett fyllt badkar är tungt.

Och det sk badrummet på övervåningen kan ha ett bjälklag som har svårt att hantera tyngden av ett vattenfyllt badkar.
Måste undersökas innan man sätter igång.

Sedan förstår jag inte varför det inte går att ventilera badrummet på nedervåningen.
Ligger det mitt i huset utan yttervägg?

Annars så är det ju väldigt enkelt att få in en (typ) Pax-fläkt.
 
S skogaliten skrev:
Sedan förstår jag inte varför det inte går att ventilera badrummet på nedervåningen.
Ligger det mitt i huset utan yttervägg?

Annars så är det ju väldigt enkelt att få in en (typ) Pax-fläkt.
Om det vore ett hus med träfasad borde det vara en enkel sak att ta ett hål och sätta en Paxfläkt, nu har ju TS ett femtiotals hus i tegel så då kanske det inte bara är att sätta sticksågen i väggen.
 
S skogaliten skrev:
En sak som inte tagits upp här är vikten.

Ett fyllt badkar är tungt.

Och det sk badrummet på övervåningen kan ha ett bjälklag som har svårt att hantera tyngden av ett vattenfyllt badkar.
Måste undersökas innan man sätter igång.

Sedan förstår jag inte varför det inte går att ventilera badrummet på nedervåningen.
Ligger det mitt i huset utan yttervägg?

Annars så är det ju väldigt enkelt att få in en (typ) Pax-fläkt.
Okey, lägger till det på min lista att undersöka.
Såhär ser det nedre badrummet ut, dvs det går ett fönster vägg till vägg. Vill helst inte sätta in en fläkt mitt i fönstret, blir inte så snyggt tänker jag
 
  • IMG_8029.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F fribygg skrev:
Om det vore ett hus med träfasad borde det vara en enkel sak att ta ett hål och sätta en Paxfläkt, nu har ju TS ett femtiotals hus i tegel så då kanske det inte bara är att sätta sticksågen i väggen.
Jo precis det är i tegel, vet inte hur lätt det är. Plus saknar yta att sätta den på
 
KlaraX KlaraX skrev:
Okey, lägger till det på min lista att undersöka.
Såhär ser det nedre badrummet ut, dvs det går ett fönster vägg till vägg. Vill helst inte sätta in en fläkt mitt i fönstret, blir inte så snyggt tänker jag
Det går kanske att sätta ett lite mindre fönster och en mekanisk fläkt i stället för det nuvarande fönstret.
 
F fribygg skrev:
Det går kanske att sätta ett lite mindre fönster och en mekanisk fläkt i stället för det nuvarande fönstret.
Aa men det känns lite meckigt att göra om så mycket i ett övrigt välfungerande rum
 
KlaraX KlaraX skrev:
Aa men det känns lite meckigt att göra om så mycket i ett övrigt välfungerande rum
Mindre meckigt än att dra vent i bjälklaget ovanför skulle jag tro
 
  • Gilla
Alti
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.