Hej, någon som vet om det finns leverantör av gångjärn som går att köpa separat?
Inte helt nöjd med utseende på de som följer med min dörr

6mm glas. Jag skulle vilja att den bit man skruvar i väggen är mindre

De jag har är väldigt lik dessa
G-serie%20Vagg-Glas%20Rostfri.jpg

Dessa duschdörrar är det
http://duschbyggarna.se/katalog/corny-design/

T
Med tanke på att fästdelen på gångjärnen kommer på insidan så kommer man knappt att se dom. Man ser dom till exempel inte på länken du postade.

Det är väl bara att knalla in på vilket glasmästeri som helst... Jag köpte en egenhändigt designad lösning på Samglas i Solna för något år sedan. De hade många olika gångjärn att välja på.

N
Dom flesta glasmästare har nog. Dom brukar vara ganska dyra. Tag med dom du har nu så att du får ett som passar infräsningen som du har på dörrarna

Ja, jag tror gångjärnen jag köpte kostade över 1000 kr styck... :(

Tack för svar, får kolla med min glasmästare. Men man misstänker ju att alla dessa gångjärn kommer från samma leverantör, ungefär som Blum för köksbeslag

N
Det finns faktiskt några olika tillverkare av liknande gångjärn. Men eftersom du redan har dörrarna och dom har färdiga infräsningar för dom gångjärn som du har så blir du nästan tvungen att hålla dig till samma tillverkare då dom alla har sina egna modeller på infräsningen. Samt att samma tillverkare kan ha olika infräsningar på olika gångjärn.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.