Har kvar ett gammalt spackel/ fyllmassa i pulverform som är helt outstanding. Svenskt och har namnen TETOGIN. Blandas med lite vatten och härdar. Ej cementbaserat som husfix. Går skruva och spika i.

Finns helt klart inte kvar på marknaden under detta namn längre.
Är någon bekant med produkten och vad om något som motsvarar i dagens läge?
 
Kan bara hålla med, riktigt bra spackel:)
Vi använde det vid hus produktion under 80-90 talet till lite större skador och det saknas av mig också.
 
  • Gilla
JASpennare
  • Laddar…
J JASpennare skrev:
Har kvar ett gammalt spackel/ fyllmassa i pulverform som är helt outstanding. Svenskt och har namnen TETOGIN. Blandas med lite vatten och härdar. Ej cementbaserat som husfix. Går skruva och spika i.

Finns helt klart inte kvar på marknaden under detta namn längre.
Är någon bekant med produkten och vad om något som motsvarar i dagens läge?
Det använde vi på 70 talet för att spackla i sprickor när vi tillverkade möbler på ett möbelsnickeri.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.