Hej!

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga den här frågan så ifall någon hittar en mer passande kategori så får ni gärna hojta till.

Håller på att planera en renovering i min nyinköpta bostadsrätt. En av alla saker jag ska göra är att sänka taket i köket och i hallen.

I köket blir det dock lite problematiskt då jag tänkt att skruva ett ramverk runt hela rummet, och då hamnar det här fina luftinsläppet (som ni kan se på bild 1) mitt i prick så klart. Är det något snille som har en idé om hur man skulle kunna lösa detta på ett bra sätt? Har ingen aning om vad "reglerna" säger när det gäller såna här gamla grejer.

http://www.byggahus.se/attachment.php?attachmentid=41379&stc=1&d=1281290494

http://www.byggahus.se/attachment.php?attachmentid=41380&stc=1&d=1281290619
 
  • IMG_0249.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0248.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Var går den där kanalen?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.