Hej.
Vad är det egentligen för innertak jag har under rännebron?
Just idag föll en platta ner/gick av.
Pga att det läcker in via betongsulan uppe på rännebron.
Ska väl försöka trycka o lite ny betong, men förhoppningen om att det ska bli tätt är obefintlig.
Vad kan jag sätta för tak som är isolerande? Tanken blir att sätta frigolit eventuellt.
Mvh Andreas

• Oisolerad takbjälklag med synlig isolering och förvaringshyllor i ett garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vilken lyx-rännebro :D!

Tycker det ser ut att vara Träullit, finns t o m i en agro-variant enligt sökmotorn.

(Undrar hur många utsocknes som kliar sig i huvudet och undrar vad "rännebro" är för något :cool:?)

• Älska
Zellero
  • Laddar…
Klart att du ska fortsätta med Östgötsk kvalitetsisolering under din smart använda yta under rännebron, på körbrons uppsida kanske du kan stryka kallasfalt?

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Klart att du ska fortsätta med Östgötsk kvalitetsisolering under din smart använda yta under rännebron, på körbrons uppsida kanske du kan stryka kallasfalt?
Borde det fungera bättre än betong månntro? Isåfall är det ju bara att prova.

Zellero Zellero skrev:
Borde det fungera bättre än betong månntro? Isåfall är det ju bara att prova.
Mittåt, kallasfalt på betongen menade jag.

F fribygg skrev:
Mittåt, kallasfalt på betongen menade jag.
Ja det förstod jag.
Men frågan är om det är bättre än betong?

Zellero Zellero skrev:
Ja det förstod jag.
Men frågan är om det är bättre än betong?
Det har ju varit ett vanligt sätt att täta källargrunder, det bör gå bra att göra själv utan specialgrejor, det bör inte hindra rännbrons funktion.

Parkeringsdäck och liknande plana eller låglutande betong konstruktioner tätas inte med kallasfalt numera, men att montera en helsvetsad gummiduk är kanske lite overkill i det här fallet?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.