1 380 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Gammal vattenskada!
Hej, vet inte om det är rätt ställe för detta inlägg men jag provar 
Har rivit ut ett gammalt badrum där jag hittat en gammal vattenskada, den är helt uttorkad men mycke av träet är bara "fnöske"! Detta är en yttervägg, tänker regla 45'45 och tilläggs isolera denna vägg nu när jag samtidigt bryter upp golvet och lägger golvvärme, nu till frågan, bör jag ta bort allt sönder vittrat trä och ersätta med nytt eller går det bra att bara regla på och bygga in denna gamla skada?
Det kommer inte att installeras dusch i detta rum sen utan bara ett tvättställ och toalett!
Vad tror ni? hur skulle ni gjort?
Mvh Jimmy
Har rivit ut ett gammalt badrum där jag hittat en gammal vattenskada, den är helt uttorkad men mycke av träet är bara "fnöske"! Detta är en yttervägg, tänker regla 45'45 och tilläggs isolera denna vägg nu när jag samtidigt bryter upp golvet och lägger golvvärme, nu till frågan, bör jag ta bort allt sönder vittrat trä och ersätta med nytt eller går det bra att bara regla på och bygga in denna gamla skada?
Det kommer inte att installeras dusch i detta rum sen utan bara ett tvättställ och toalett!
Vad tror ni? hur skulle ni gjort?
Mvh Jimmy
Jag skulle rivit bort allt junk.
Jag håller med. Det är alltid lättare att så långt som möjligt börja från scratch vid en mer omfattande renovering. Då kan man se till att vinklar ser ut som de ska och att reglarna sitter bra placerade. Lod och våg, osv....
Klicka här för att svara