Det här vill jag också lära mig, har ritningar från 70-talet som jag gissar mig fram i.
S = Spillvattenavlopp
Vad betyder t ex "S3 100"? Spillvatten 100 mm rör? Men vad betyder 3?
D = Dagvattenavlopp
KV = Kallvattenledning?
B = Brunn
S = Spillvattenavlopp
Vad betyder t ex "S3 100"? Spillvatten 100 mm rör? Men vad betyder 3?
D = Dagvattenavlopp
KV = Kallvattenledning?
B = Brunn
Tusen tack för svaren.
Vad använder man spolhålet till?
Vad använder man spolhålet till?
Något sätt att rensa rören bör alltid finnas i form av rensbrunn och rensluckor. Men du behöver inte spola om du inte har stock.S stevengerrard skrev:
3 är förmodligen en materialkod. Dvs S3 och D3 är utförda i samma material/typ av rör. S1 är en annan typ av rör.Claes Sörmland skrev:
Klicka här för att svara
