Hej
vi är snart klara med en "totalrenovering" av vårt hus från 1912 och försökt behålla eller ta in gamla inslag i huset.
Nu när vi kommit så långt så är det snart bara trappan kvar som behöver kärlek.
trappan är original men tyvärr misshandlad genom åren av barn, hantverkare och diverse annat skit.
VI vill gärna behålla trappans plan- och sättsteg men kanske får tänka om.
Trappan är relativt ojämn och på vissa steg lutar framåt, pga att den blivit nött efter närmare 90 års användning.
Ojämnheterna är ca 2-8 mm och tänkte se om ni har någon ide på hur jag kan få dessa så plana som möjligt?
Har ingen möjlighet att ta bort dem och använda planslip.
att använda en hyvel eller liknande skulle gå men blir svårt att komma åt överallt.
Är det diverse slipmaskiner som jag bör använda, även om det är så pass mycket som ska slipas bort??
är inte rädd för arbetet utan vill bara se vad som är bästa lösningen.
trappan ska målas efteråt.