Hej ni alla,
Har precis köpt ett gammalt hus (1926). I vardagsrummet ligger ett gammalt trägolv. I rummet bredvid ligger en plastmatta (med trä under som jag säkert tror).
Nu ser trägolvet inte så vackert ut, och vi tänkte slipa den och, beroende på resultatet, olja den.

Min fråge: vilken maskin är det bäst använda för en sådant jobb? är det någonting man kan hyra?

tack för hjälpen
 
  • Kamer_voor.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mäklaren säger att det är ett furugolv. Är det någon som vet vilken yterbehandling det kan ha nu?
Tack
Olivier
 
Tjena!

Det golvet river du lätt av med en golvslip som man lätt kan hyra på t.ex. Färgtema.
De ger dig även lite tipps om hur du skall utföra slipningen.

Vad golvet är behandlat med är svårt att säga. Det kan vara gammal lack. Om du har otur är det fernissa som kan vara lite besvärligare att slipa bort. Det ser du rätt fort om slippappret bäckar igen.

Mvh Nisse
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.