Hej ni alla,
Har precis köpt ett gammalt hus (1926). I vardagsrummet ligger ett gammalt trägolv. I rummet bredvid ligger en plastmatta (med trä under som jag säkert tror).
Nu ser trägolvet inte så vackert ut, och vi tänkte slipa den och, beroende på resultatet, olja den.
Min fråge: vilken maskin är det bäst använda för en sådant jobb? är det någonting man kan hyra?
tack för hjälpen
Har precis köpt ett gammalt hus (1926). I vardagsrummet ligger ett gammalt trägolv. I rummet bredvid ligger en plastmatta (med trä under som jag säkert tror).
Nu ser trägolvet inte så vackert ut, och vi tänkte slipa den och, beroende på resultatet, olja den.
Min fråge: vilken maskin är det bäst använda för en sådant jobb? är det någonting man kan hyra?
tack för hjälpen
Tjena!
Det golvet river du lätt av med en golvslip som man lätt kan hyra på t.ex. Färgtema.
De ger dig även lite tipps om hur du skall utföra slipningen.
Vad golvet är behandlat med är svårt att säga. Det kan vara gammal lack. Om du har otur är det fernissa som kan vara lite besvärligare att slipa bort. Det ser du rätt fort om slippappret bäckar igen.
Mvh Nisse
Det golvet river du lätt av med en golvslip som man lätt kan hyra på t.ex. Färgtema.
De ger dig även lite tipps om hur du skall utföra slipningen.
Vad golvet är behandlat med är svårt att säga. Det kan vara gammal lack. Om du har otur är det fernissa som kan vara lite besvärligare att slipa bort. Det ser du rätt fort om slippappret bäckar igen.
Mvh Nisse
Klicka här för att svara
