Hej

På bilden ser ni min gamla toa som börjat läcka alltför mycket.

Skulle vilja ersätta så enkelt som möjligt. Provade med en ny toa vi hade över men det gick ej pga nya toaletten är för stor i utlopp och för bred för att fästa tillopp.

Hur löser jag en ny toa enklast? Finns äldre dimensioner att köpa? Eller kan en röris koppla mina gamla rör till en ny toa?

Är på Gotland om det spelar någon roll.

Stort tack!
Fredrik

• Smutsig vit markisfot på träterrass, rost, blå och röd markering runt detaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Äldre badrumsinteriör, rörgenomföringar, grönt golv, öppen avloppshål, tapet, behov av underhåll eller renovering.
    Skapa konto
Om det är delen inringad med blått som läcker kan det nog tätas..

F fribygg skrev:
Om det är delen inringad med blått som läcker kan det nog tätas..
Det läcker inuti övre tanken så min avloppstank i trädgården fylls upp alltför snabbt

Bästa svaret

K Kird3rf skrev:
Det läcker inuti övre tanken så min avloppstank i trädgården fylls upp alltför snabbt
Har du gjort rent och bytt bottenventil?

• Gilla
Kird3rf
  • Laddar…
Bra idé - vad heter en sådan att köpa i butik? Hur vet jag vilken jag ska välja?

• Hand håller toalettens vattentank, visar flottör, påfyllningsventil och mekanism, smutsig, står utomhus.
    Skapa konto
  • En person reparerar en toalettstolens vattentank, visar insidan och mekanismerna. Nedsmutsad, använd verktyg och handarbete syns.
    Skapa konto
Ta bilden till en välsorterad vvs butik så kan dom säkert hjälpa dig, kanske de har reservdelar på hyllan eller kan beställa hem

Efter att jag följde Fribygg och Vectors tips så fungerar den gamla toan som vanligt igen. Stort tack!!

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.