T
Vad bör jag göra med denna inaktiva termostaten? Ska jag sätta en apparatdosa här för framtida bruk? Slangen går ju ner till pannrummet (denna sitter på entréplan mitt i huset.

Förslag?

• Öppen vägginstallation där en inaktiva termostat med elsladdar hänger på en texturerad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur sköter du temperaturregleringen i huset nu?

T
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Hur sköter du temperaturregleringen i huset nu?
Pannan är en gammal CTC 265B, med utegivare samt denna (innegivare?) men det var förr när det var automatiskt shunt på den. Numer är den manuell (svårkontrollerad!) och därför tänker jag inte ge mig i kast med att få igång de gamla sakerna. Siktar på en ny esbe shunt jag ska montera externt från pannan och sen ev deras automatik. Då kan ju denna slang ev komma till pass.

Då skulle jag definitivt behålla möjligheten att använda den i framtiden d.v.s. sätta någon form av dosa/skydd där.

• Gilla
thced
  • Laddar…
Var försiktig och kolla om det finns spänning fram. Vissa rumstermostater har 230 V i ledningarna.

T
J Josth skrev:
Var försiktig och kolla om det finns spänning fram. Vissa rumstermostater har 230 V i ledningarna.
Mycket bra kommentar! Det är precis som du säger i detta fallet. Det är spänning i dessa kablar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.