Hej

Vi köpte ett gammalt hus i Ragunda för några år sedan. De gamla ägarna slängde termostaterna till två av mina radiatorer. Jag bifogar bilder på hur det ser ut. Kan någon hjälpa mig att identifiera vilken typ av termostat jag ska köpa för att kunna sänka värmen?

Jag provade MMA som sa att jag skulle byta ut den helt. Men med -8 utetemperaturer är det inte idealiskt att tömma systemet för att byta ut två termostater!

Jag bifogar också bilder på vad vi har i alla de andra radiatorerna. Men tyvärr har dessa två större diameter - så de är olika.

Var kan jag köpa en ny termostat som denna till ett bra pris?

Vi vill sänka värmen för att minska elförbrukningen - så din hjälp uppskattas verkligen i förväg!!!

Mvh

• Radiatorrör med avskuren del av termostatventil utan termostat monterad, mot vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en termostatventil på en radiator mätt med ett digitalt skjutmått, som visar ventildiametern.
    Skapa konto
  • Mätverktyg mäter diameter på en ventilanslutning på en radiator utan termostat i ett gammalt hus.
    Skapa konto
  • Radiatortermostat av stor diameter mäts med digital skjutmått som visar 24.5 mm, placerad på ett skrivbord intill en datormus.
    Skapa konto
  • Termostat från Danfoss med siffermarkeringar 1-5, monterad på en radiator, begagnat skick.
    Skapa konto
  • Termostat från radiator med mätskjutmått visar diameter på 24,5 mm i gammalt hus, monterad på träbord.
    Skapa konto
har du 32mm så borde det vara
R/VL 2960

• Gilla
arosenman
  • Laddar…
T tergo skrev:
har du 32mm så borde det vara
R/VL 2960
Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.