Hej,

Jag har köpt en takkupa som saknar fäste och lamphållare. I samband med att vi ska få elen omdragen i rummet där jag ska ha den funderar jag på bästa sättet att få dit den.
Screenshot_20260803_100542_Brave.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Takhöjden är väldigt låg, så det är viktigt att fästet bygger så lite som möjligt.
Helst skulle jag vilja ha ett fäste likt detta, men hittar inga nya och får hålla utkik efter begagnade, men även om jag får tag på en gammal så är det ju inte helt enkelt med gammal lampor och ny el.
Screenshot_20260803_100959_Brave.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag funderar på att istället få en liten lamfothållare installerad via slangutlopp genom taket. Om jag har måtten rätt så får den plats kunna trä kupan över och en lampa med låg profil borde utan problem gå att få plats med. Till detta får jag istället bygga en ett helt separat fäste för kupan i t.ex. teak.
https://www.bygghemma.se/inredning-...fo-electric-e27-vit-rak-lamphallare/p-1867923

Tror ni detta funkar? Tänker att det hade varit ett bra sätt att få helt ny el i båda lampan och rummet och ändå använda den gamla kupan. Ska givetvis dra det med elektrikern också men vill iallafall ha en idé innan ha kommer

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.