4 836 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Gammal golvbrunn.
Nere i källaren närmare bestämt i tvättstugan så tänkte jag lägga nytt golv. Jag har tagit bort den gamla mattan och skall nu dit med en golvplaton samt ny plastmatta. MEN hur gör man vid den gamla golvbrunnen ??? ??? .
Om jag bygger upp golvet med platon+spånplatta mot golvbrunnen så kan vattnet krypa under och tillbaka om ni förstår vad jag menar. Finns det något "extraspecialanslutning" som jag kan montera på min järngolvbrunn modell Ä ?
//B
Om jag bygger upp golvet med platon+spånplatta mot golvbrunnen så kan vattnet krypa under och tillbaka om ni förstår vad jag menar. Finns det något "extraspecialanslutning" som jag kan montera på min järngolvbrunn modell Ä ?
//B
Om det är våtrum, som det troligt vis är efter som att det finns brunn. BRUNNAR ÄLDRE ÄN -91 SKALL BYTAS UT. Vet inte vad försäkringsbolagen säger när man som privatperson struntar i att byta brunnen, men som hantverkare så gäller inte våran försäkring om det inte är utfört på rätt sätt.
Ändrade planer, det blev att bila bort det gamla, nya avl. rör, isolera, ny platta samt vattenburengolvvärme.
Ps. Flytspacklingen i det andra rummet var kanske inte det roligaste jag gjort de senast 22 åren men nu är det iallafall gjort. ;D
Klicka här för att svara