Byggahus.se

Gammal golvbrunn.

1. Buuzzz
    Medlem · 687 inlägg

Buuzzz

Medlem
    Nere i källaren närmare bestämt i tvättstugan så tänkte jag lägga nytt golv. Jag har tagit bort den gamla mattan och skall nu dit med en golvplaton samt ny plastmatta. MEN hur gör man vid den gamla golvbrunnen ??? ??? .
    Om jag bygger upp golvet med platon+spånplatta mot golvbrunnen så kan vattnet krypa under och tillbaka om ni förstår vad jag menar. Finns det något "extraspecialanslutning" som jag kan montera på min järngolvbrunn modell Ä ?

//B

2. Buuzzz
    Medlem · 687 inlägg

Buuzzz

Medlem

Re: Gammal golvbrunn.

Tackar tackar micke.l ;D

Jag kollar detta på måndag. helgen är vigd för flytspackling i ett annat rum :-/

3. E
    Medlem · 100 inlägg

eson

Medlem

Om det är våtrum, som det troligt vis är efter som att det finns brunn. BRUNNAR ÄLDRE ÄN -91 SKALL BYTAS UT. Vet inte vad försäkringsbolagen säger när man som privatperson struntar i att byta brunnen, men som hantverkare så gäller inte våran försäkring om det inte är utfört på rätt sätt.

4. S
    Medlem · 63 inlägg

sneckarn

Medlem

ska du lägga platonmatta under spånsiva med plastmatta på? Det låter som om du längtar efter problem med fukt! Det måste finnas en bättre lösning....

5. Buuzzz
    Medlem · 687 inlägg

Buuzzz

Medlem

:surprised: :surprised:
    Ändrade planer, det blev att bila bort det gamla, nya avl. rör, isolera, ny platta samt vattenburengolvvärme.

Ps. Flytspacklingen i det andra rummet var kanske inte det roligaste jag gjort de senast 22 åren men nu är det iallafall gjort. ;D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.