Bara hör efter - har typ sådan här fläktkåpa, men med glas som gör det svårt att se.
Vid lampbyte - visst ska väl plastpiggarna dras in mot mitten för att lossa locket?
Och när det sätts dit dras de svarta nabbarna utåt!?
Tack för hjälp.
Vid lampbyte - visst ska väl plastpiggarna dras in mot mitten för att lossa locket?
Och när det sätts dit dras de svarta nabbarna utåt!?
Tack för hjälp.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Nu är det minst 15 år sen jag hade den typen av fläkt men jag har för mig att man skulle skjuta de svarta plastbitarna åt sidan för att få ut lampskyddet, och tvärtom för att få det på plats. Men jag kommer ju inte längre ihåg vilket håll som användes när, men det är väl bara att pröva när det går att pilla ut skyddet.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Tack Birgit😊 Det är gammalt o bräckligt så jg är lite rädd att ta i...BirgitS skrev:
Nu är det minst 15 år sen jag hade den typen av fläkt men jag har för mig att man skulle skjuta de svarta plastbitarna åt sidan för att få ut lampskyddet, och tvärtom för att få det på plats. Men jag kommer ju inte längre ihåg vilket håll som användes när, men det är väl bara att pröva när det går att pilla ut skyddet.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Det blir väl en del fett som samlas i springan runt om skyddet som gör att det blir lite klistrigt, har för mig det i alla fall. Kanske går att peta bort lite med en provnål eller något annat tunt?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden