Bara hör efter - har typ sådan här fläktkåpa, men med glas som gör det svårt att se.
Vid lampbyte - visst ska väl plastpiggarna dras in mot mitten för att lossa locket?
Och när det sätts dit dras de svarta nabbarna utåt!?
Tack för hjälp.
 
  • Fläktkåpa underifrån med fläktgaller, synliga ventilationsrör och inlägg om att byta lampa och justera plastpiggar för att lossa locket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P Pigello skrev:
Bara hör efter - har typ sådan här fläktkåpa, men med glas som gör det svårt att se.
Vid lampbyte - visst ska väl plastpiggarna dras in mot mitten för att lossa locket?
Och när det sätts dit dras de svarta nabbarna utåt!?
Tack för hjälp.
Någon som vet?
 
BirgitS
Nu är det minst 15 år sen jag hade den typen av fläkt men jag har för mig att man skulle skjuta de svarta plastbitarna åt sidan för att få ut lampskyddet, och tvärtom för att få det på plats. Men jag kommer ju inte längre ihåg vilket håll som användes när, men det är väl bara att pröva när det går att pilla ut skyddet.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Nu är det minst 15 år sen jag hade den typen av fläkt men jag har för mig att man skulle skjuta de svarta plastbitarna åt sidan för att få ut lampskyddet, och tvärtom för att få det på plats. Men jag kommer ju inte längre ihåg vilket håll som användes när, men det är väl bara att pröva när det går att pilla ut skyddet.
Tack Birgit😊 Det är gammalt o bräckligt så jg är lite rädd att ta i...
 
BirgitS
Det blir väl en del fett som samlas i springan runt om skyddet som gör att det blir lite klistrigt, har för mig det i alla fall. Kanske går att peta bort lite med en provnål eller något annat tunt?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det blir väl en del fett som samlas i springan runt om skyddet som gör att det blir lite klistrigt, har för mig det i alla fall. Kanske går att peta bort lite med en provnål eller något annat tunt?
😊👍
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.