3 868 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Gammal furupanel i bastu????
undra om man kan använda gammal troligen "panellackad" furupanel i bastu? panelen har suttit uppe i ca 22år och blivit över vid renovering och nu har vi en blivande bastu som står och väntar...
Någon som vet om det går bra/ inte bra???
Någon som vet om det går bra/ inte bra???
lite intresserad av samma fråga då vi har 40kvm furupanel som skall rivas och vi skall bygga om vår nuvarande bastu
Känns surt att bara kasta det man har. Vi är inge frekventa bastare som har hett som tusan utan mer mysbastar ibland för känslans skull bara 
Ni har säkert redan byggt färdigt, men jag svarar ändå: Ja, det går bara bra att använda. Allt snack om att det måste vara svindyr asp eller al på väggar och i tak är inte sant. Jag känner en ryss och en finländare som är "bastuproffs" sedan barnsben och båda har byggt vedeldade bastu med furupanel (lavarna dock asp eller al, vilket vet jag ej). Så tänker jag också bygga 
Det som är mest intressant är att inte få några synliga skruv- eller spikskallar
Det som är mest intressant är att inte få några synliga skruv- eller spikskallar
Klicka här för att svara