Hej! Jag vill bygga om ett fristående förråd till en bastu.
Varmvattenberedaren flyttas till rummet bredvid som är badrum.
Hur gör jag resten? Bara att riva gipset sen sätta reglar, bastufolie och bastupanel?
Tak och väggar känns ganska lätt men hur gör jag med golvet? Ska jag riva ut isolering och ha glesa brädor för att vattnet ska rinna ut?
Det ska vara billigt och enkelt att bygga.
Tack för tips!
Varmvattenberedaren flyttas till rummet bredvid som är badrum.
Hur gör jag resten? Bara att riva gipset sen sätta reglar, bastufolie och bastupanel?
Tak och väggar känns ganska lätt men hur gör jag med golvet? Ska jag riva ut isolering och ha glesa brädor för att vattnet ska rinna ut?
Det ska vara billigt och enkelt att bygga.
Tack för tips!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska du ha det varmt året runt? Med tanke på dusch och vatten antar jag att det är det redan idag.
I så fall låter din plan bra.
Kanske behöver du inte göra så mycket med golvet.
Ventilation in går ju att lösa annan väg än via golvet, och ska det ha frostvakt/värme kontinuerligt kan det torka upp från ytan.
Går det att raka ut vatten, och moppa upp det sista behövs kanske inte byta trägolvet, du har väl vattnet i duschen.
Beror också på hur många dagar i veckan man ska bada bastu (hinner det torka upp någon dag mellen gångerna)?
I så fall låter din plan bra.
Kanske behöver du inte göra så mycket med golvet.
Ventilation in går ju att lösa annan väg än via golvet, och ska det ha frostvakt/värme kontinuerligt kan det torka upp från ytan.
Går det att raka ut vatten, och moppa upp det sista behövs kanske inte byta trägolvet, du har väl vattnet i duschen.
Beror också på hur många dagar i veckan man ska bada bastu (hinner det torka upp någon dag mellen gångerna)?
Klicka här för att svara