Hej! Vi har en grund som för länge sedan har använts till ett växthus, den är minst 30 år gammal. Nu ska vi skaffa bastu och tänkte att vi kanske kunde använda denna grund till bastun.
Varför vi tänker det är för att det är precis den storleken som vi vill att bastun ska vara, samt att den är jämn. Om vi tar bort grunden så är det ojämnt berg under.
Lägger in ett par bilder på grunden nedan.
Tacksam för tankar och råd kring detta! Finns det någon nackdel med att använda grunden? Behövs någon stöttning i mitten också? Behöver man tänka på något kring ventilering? Andra synpunkter mottas också gärna!
Varför vi tänker det är för att det är precis den storleken som vi vill att bastun ska vara, samt att den är jämn. Om vi tar bort grunden så är det ojämnt berg under.
Lägger in ett par bilder på grunden nedan.
Tacksam för tankar och råd kring detta! Finns det någon nackdel med att använda grunden? Behövs någon stöttning i mitten också? Behöver man tänka på något kring ventilering? Andra synpunkter mottas också gärna!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur går det med projektet? Har ett likadant projekt på gång men är osäker kring hur jag ska tänka kring dränering i grunden. Kan ju bli blött i en bastu och vill inte att det ska samlas vatten i grunden. Har någon tips?
D Dubbelankan skrev:
Vi kommer få bastun levererad nästa vecka, så får se hur det blir dåD Dubbelankan skrev:
Klicka här för att svara