5 060 läst ·
17 svar
5k läst
17 svar
Gammal Baxo Solo Plus 40kw?
Så nu har jag pannan och tanken hemma hos mig.
Det var inte så farligt som jag trodde. Jag undrar om man behöver en kylspiral i pannan? Det fanns inte i denna så det verkar ha funkat bra. Här kommer lite bilder:

Ska jag svetsa igen luckan där kylspiralen ska sitta eller ska jag fixa ny packning? VVB var ju stor som satan. Ska jag slänga dit 2st slingor eller en vvb (typ 120 l) och en förvärmningsslinga?

Ska jag svetsa igen luckan där kylspiralen ska sitta eller ska jag fixa ny packning? VVB var ju stor som satan. Ska jag slänga dit 2st slingor eller en vvb (typ 120 l) och en förvärmningsslinga?
Så nu har jag hunnit lägga på ny plåt på vedpannan. Hur ska jag göra med luckan till kylspiralen? Svetsa igen eller ska man fixa ny packning och försöka få det tätt? Det hade läckt lite från luckan så det finns lite rost där också.
Sen undrar jag om jag behöver någon mer anslutning på tanken? Jag har väl tänkt köra med TVA. Hur ska jag göra med expansion? Givetvis ska det vara som nu, öppet. Men ska jag koppla den till övre eller nedre anslutning och eventuellt dra extra rör?
Jag har tänkt beställa lite grejor från Rinkabyrör, muffar mm.
Sen undrar jag om jag behöver någon mer anslutning på tanken? Jag har väl tänkt köra med TVA. Hur ska jag göra med expansion? Givetvis ska det vara som nu, öppet. Men ska jag koppla den till övre eller nedre anslutning och eventuellt dra extra rör?
Jag har tänkt beställa lite grejor från Rinkabyrör, muffar mm.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden