Jag har några gamla hurtsar och även hurtslådor till lagerhyllor. Men vad jag än lägger i dem, så hamnar de snart någon annan stans. Jobbiga att öppna, dålig översikt. Och svårt att ta med, ofta är jag någon annan stans med verktygen.
Idéer på användningsområden?
Idéer på användningsområden?
Redigerat:
Om du lägger en liten stunds arbete på dom borde du kunna få dom att öppnas och stängas ganska lätt, då blir dom mycket trevligare att använda.-MH- skrev:
Översikt går ordna med fackindelning i lådorna, eller annat som håller grejerna organiserade. Kanske något så simelt som en trälist med sågade spår i, liknande de prylar som man kan ha i kökslådan för att sätta knivarna i - bladen passar i de sågade jacken.
Det perfekta förvaringsskåpet för vertikalfräsbett.
Sådana bett får aldrig hänga synligt som vi alla vet
De flesta modellerna...ähum....tål inte dagsljus
Annars fungerar utdragslådor bra för sådana verktyg som man bara använder i verkstaden och för alla hundrafemtielva papplådor och yougurtämbar och glasburkar och konservburkar med träskruvar och muttrar och bultar och träskruv och dyckert och båtspik och tapetnubb och smörjnippor och slåttermaskinsnitar och allt vad man samlar på sig.
Du vet ju hur det är då man letar efter en 5/8" Whitworh mutter eller en 1/8" smörjnippa och skall försöka se vad som är längst ned i burkarna längst bak på en hylla.
Sådana bett får aldrig hänga synligt som vi alla vet
Annars fungerar utdragslådor bra för sådana verktyg som man bara använder i verkstaden och för alla hundrafemtielva papplådor och yougurtämbar och glasburkar och konservburkar med träskruvar och muttrar och bultar och träskruv och dyckert och båtspik och tapetnubb och smörjnippor och slåttermaskinsnitar och allt vad man samlar på sig.
Du vet ju hur det är då man letar efter en 5/8" Whitworh mutter eller en 1/8" smörjnippa och skall försöka se vad som är längst ned i burkarna längst bak på en hylla.
Produkter som diskuteras: "träskruvar"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer
Det verkar som om du finner dem oanvändbara, varför då använda dem alls? Är problemet endast att de är tröga och skabbiga i största allmänhet så borde de kunna renoveras enligt ovan.
Jag hade till viss del samma problem med mina gamla så jag plockade bort dem och byggde nya som dels passade perfekt i utrymmet där de skulle stå och dels fick nya lådor som anpassades efter det som skulle förvaras i dem.
En av mina gamla hurtsar visade sig passa perfekt under den gamla tvättstugevasken som hade fått flytta ut i groventren/förrådet så där kan vi förvara skoputsgrejor, handrengöring och lite annat som används där. De övriga lämnades in för omvandling till fjärrvärme.
Jag hade till viss del samma problem med mina gamla så jag plockade bort dem och byggde nya som dels passade perfekt i utrymmet där de skulle stå och dels fick nya lådor som anpassades efter det som skulle förvaras i dem.
En av mina gamla hurtsar visade sig passa perfekt under den gamla tvättstugevasken som hade fått flytta ut i groventren/förrådet så där kan vi förvara skoputsgrejor, handrengöring och lite annat som används där. De övriga lämnades in för omvandling till fjärrvärme.
Du verkar behöva några sortimentskåp. Typ Raaco. Då kan du kasta yogurtburkarna och få mycket bättre överblick. Om du dessutom märker alla lådor med innehåll med Dymoetiketter så är du hemma.heimlaga skrev:Annars fungerar utdragslådor bra för sådana verktyg som man bara använder i verkstaden och för alla hundrafemtielva papplådor och yougurtämbar och glasburkar och konservburkar med träskruvar och muttrar och bultar och träskruv och dyckert och båtspik och tapetnubb och smörjnippor och slåttermaskinsnitar och allt vad man samlar på sig.
Produkter som diskuteras: "Raaco"
Raaco
Raaco är det ledande företaget för kvalitativ och flexibel förvaring och har länge varit det främsta valet för verktygsförvaring för både professionella och kunniga amatörer. Sedan mitten av 1950-talet har de utvecklat och tillverkat
Läs mer
Jag talar om sådant som av en eller annan orsak inte ryms eller passar in i mina sex Raacoskåp........Eld skrev:
Klicka här för att svara