Vi vill ha ett brunnsgaller ovanför vårt källarfönster, dels för att minska risken för inbrott och framförallt för att slippa att barnen ramlar/hoppar ner. Frågan är bara var hittar vi det och hur mycket kan det tänkas kosta? Vi håller på att lägga trall nu, så vi behöver ganska omgående hitta nåt lämpligt, om vi inte ska fixa så att trallen går över där också.

Av din text så tänker jag att det är altan ovanför/runt om ljusbrunnen?
Och beroende på design av ditt galler så finns det väl två alternativ.
Antingen beställer du ett, måttanpassad av smed/plåtslagarfirma i närheten, eller så köper du gallerdurk som du fäller in mellan trallen.
Den kan ju då skruvas fast för att minska risken för inbrott.

Det finns ju skrapgaller som man har på t.ex trappor också. Hittar tyvärr ingen bra bild, men har själv beställt i byggvaruhus. Det kostade någon 100-lapp.

JOW skrev:
Av din text så tänker jag att det är altan ovanför/runt om ljusbrunnen?
Och beroende på design av ditt galler så finns det väl två alternativ.
Antingen beställer du ett, måttanpassad av smed/plåtslagarfirma i närheten, eller så köper du gallerdurk som du fäller in mellan trallen.
Den kan ju då skruvas fast för att minska risken för inbrott.
Var hittar man gallerduk, och hur tålig är den? Kan man som vuxen gå på den?

Pinewood: Hur stort skrapgaller har du hittat?

Gallerdurk finns i alla möjliga storlekar och dimensioner, de finns de man kan köra bil på eller än tyngre och klenare varianter.

Prova att söka på nätet på gallerdurk alternativt skrapgaller.

Dock så förstår inte jag skillnaden på gallerdurk och skrapgaller, men det är inget jag har grottat i...

Vi letade inte stora, de vi köpte syns på bilden här:
(Men jag har för mig att de vi köpte var bland de mindre modellerna.)
2010-10-02_Gropen.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
ing0065
  • Laddar…
Tack för tipset! Jag googlade och det är precis det vi söker, återstår att se om nåt byggvaruhus kan ha det, nu när vi har namnet på det!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.