1 660 007 läst ·
17 792 svar
1660k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Utsedd till Sverges sämsta öltensiden skrev:
GAAAAHHHH!!! Beställde en massa finöl och whiskey och hämtade ut det hos mitt ombud. Kollade bara att det var rätt namn på kartongen. Kommer hem och skall packa upp i matkällaren och upptäcker... Sofiero?
Tänker då att det måste blivit något felklick av mig och att en extra burk alltid kan hitta sin plats. Men så var det en till. Och en till. Och en till.
Fick tjugo Sofiero istället för belgare, hantverksöl och japansk whiskey.
[bild]
Runt 2000 hade jag en som lossnade i bakkant. Märktes först när jag backat i djup snö, skopa upp massa snö i motorummet tills det var fullt och började pressa så mycket snö att bilen tappade greppet och stannade. Stod bra högt dåAXS skrev:
Tänkte snarare att någon inom distribution var sugen på att smaka gott till helgen, men fick "ångest" över tilltaget och lade ner några vattniga istället och fick sig ett gott skratt för tilltagettensiden skrev:
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Den är nog 1,5 m x 0.5m och käns väsentlig. Tror den är skruvad med typ 8 skruv varav 4 saknas.ricebridge skrev:
Det löser sig, men känns sådär att åka runt och alla vänder på huvudet.
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Hydraulolja har jag faktiskt inte testat, tycker den är så jäkla dyr...ricebridge skrev:
Första GAAAAHHHH kom efter att ha skrapat vidrig pansaris från bilen på morgonen så att fingrarna sved. Jag var stressad och redan en smula sen när jag skulle köra till jobb.
Efter att ha hunnit köra en bit så skulle jag dra ner sidorutan för att bli av med ränder och snö, så knäppte det till och hela(!) fönsterglaset föll ner i dörren med ett brak. Då kom det andra gaaahet..
Reträtt hem och tillbaka in i huset igen med gaaah i halsen för att fråga om jag kunde låna sambons bil, som tur var så var hon ledig.
Der kunde jag, men bilen var varken skrapad eller tankad……
Väl framme till jobbet, rejält försenad, så kom jag på att det snöade hejvilt, varpå jag bad sambon att sätta plast över den fönsterlösa dörren.
Det gjorde hon, så det var ju snällt. Men istället för maskeringstejp så valde hon någon slags byggtejp av värsta slag.
Jag var hemma sen kväll och skulle ta mig på att fixa felet med rutan eftersom jag behövde bilen tidigt morgonen efter. Bara det var gaaahh i sig, men det blev ännu bättre när plast och tejp åkte bort och jag såg effekterna på lacken.. Tack älskling! ❤️
(Och nej, det hjälpte inte med värmepistol)
Efter att ha hunnit köra en bit så skulle jag dra ner sidorutan för att bli av med ränder och snö, så knäppte det till och hela(!) fönsterglaset föll ner i dörren med ett brak. Då kom det andra gaaahet..
Reträtt hem och tillbaka in i huset igen med gaaah i halsen för att fråga om jag kunde låna sambons bil, som tur var så var hon ledig.
Der kunde jag, men bilen var varken skrapad eller tankad……
Väl framme till jobbet, rejält försenad, så kom jag på att det snöade hejvilt, varpå jag bad sambon att sätta plast över den fönsterlösa dörren.
Det gjorde hon, så det var ju snällt. Men istället för maskeringstejp så valde hon någon slags byggtejp av värsta slag.
Jag var hemma sen kväll och skulle ta mig på att fixa felet med rutan eftersom jag behövde bilen tidigt morgonen efter. Bara det var gaaahh i sig, men det blev ännu bättre när plast och tejp åkte bort och jag såg effekterna på lacken.. Tack älskling! ❤️
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(Och nej, det hjälpte inte med värmepistol)
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Bästa medlet för att ta bort tejprester är aceton, eller om det inte finns hemma, frugans nagellacksborttagningsmedelV Vardagsrum skrev:Första GAAAAHHHH kom efter att ha skrapat vidrig pansaris från bilen på morgonen så att fingrarna sved. Jag var stressad och redan en smula sen när jag skulle köra till jobb.
Efter att ha hunnit köra en bit så skulle jag dra ner sidorutan för att bli av med ränder och snö, så knäppte det till och hela(!) fönsterglaset föll ner i dörren med ett brak. Då kom det andra gaaahet..
Reträtt hem och tillbaka in i huset igen med gaaah i halsen för att fråga om jag kunde låna sambons bil, som tur var så var hon ledig.
Der kunde jag, men bilen var varken skrapad eller tankad……
Väl framme till jobbet, rejält försenad, så kom jag på att det snöade hejvilt, varpå jag bad sambon att sätta plast över den fönsterlösa dörren.
Det gjorde hon, så det var ju snällt. Men istället för maskeringstejp så valde hon någon slags byggtejp av värsta slag.
Jag var hemma sen kväll och skulle ta mig på att fixa felet med rutan eftersom jag behövde bilen tidigt morgonen efter. Bara det var gaaahh i sig, men det blev ännu bättre när plast och tejp åkte bort och jag såg effekterna på lacken.. Tack älskling! ❤️
[bild]
(Och nej, det hjälpte inte med värmepistol)
Det ser ut som att hon användt packtejp. Maskeringstejp som blir länge ute i kyla brukar också ta fast ordentligt och lämna limrester.V Vardagsrum skrev:Första GAAAAHHHH kom efter att ha skrapat vidrig pansaris från bilen på morgonen så att fingrarna sved. Jag var stressad och redan en smula sen när jag skulle köra till jobb.
Efter att ha hunnit köra en bit så skulle jag dra ner sidorutan för att bli av med ränder och snö, så knäppte det till och hela(!) fönsterglaset föll ner i dörren med ett brak. Då kom det andra gaaahet..
Reträtt hem och tillbaka in i huset igen med gaaah i halsen för att fråga om jag kunde låna sambons bil, som tur var så var hon ledig.
Der kunde jag, men bilen var varken skrapad eller tankad……
Väl framme till jobbet, rejält försenad, så kom jag på att det snöade hejvilt, varpå jag bad sambon att sätta plast över den fönsterlösa dörren.
Det gjorde hon, så det var ju snällt. Men istället för maskeringstejp så valde hon någon slags byggtejp av värsta slag.
Jag var hemma sen kväll och skulle ta mig på att fixa felet med rutan eftersom jag behövde bilen tidigt morgonen efter. Bara det var gaaahh i sig, men det blev ännu bättre när plast och tejp åkte bort och jag såg effekterna på lacken.. Tack älskling! ❤️
[bild]
(Och nej, det hjälpte inte med värmepistol)
Det där ser på bild ut som limrester från tejpen. Det brukar gå bra att putsa bort med aceton eller terpentin. Om du drar på lite medel och låter det verka en liten stund så går det nog att putsa bort.
Men låt det inte dra för länge för då kan det påverka lacken.
Att värma med varmluftspistol bränner troligen fast limmet ännu hårdare.
Lämna det inte länge för då blir det nästan omöjligt att få bort.

