1 638 726 lĂ€st ·
17 538 svar
1639k lÀst
17,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Vilka priserđź syrafast plĂ„t brukar ligga pĂ„ 3,50-4âŹ/kg en 1mm plĂ„t 1000x2000mm vĂ€ger 16kgDan_Johansson skrev:
Edit: prisern har stigit lite nu sĂ„g jag sĂ„ nĂ€rmare 4,50âŹ/kg nu för tillfĂ€llet
Allvetare
· VĂ€stra götaland
· 10 904 inlĂ€gg
Montano Ă€r inte kĂ€nda för att vara billigast direkt.. đT Tamak skrev:
Tror ocksÄ de angivna priserna Àr med legeringstillÀgg, det kan vissa lÀgga pÄ efter...
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 133 inlĂ€gg
Montano Àr ju mest kÀnda för att sÀlja till privatpersoner utan knussel. Man fÄr tillgÄng till ett riktigt sortiment. De fÄr ta höjd för konsumenters rÀttigheter att brÄka. Om man har firma blir det andra priser.Dan_Johansson skrev:
Rostfri plÄt kanske inte Àr sÀrskilt billigt hos dem, men skall man ha lite vanliga stÄlprofiler blir rejÀlt billigare Àn att gÄ via verkstad eller byggmarknader
Allvetare
· VĂ€stra götaland
· 10 904 inlĂ€gg
Helt korrekt.. har köpt en hel del smÄbitar dÀrifrÄn, (dvs plÄt 500x1000, och max en meter lÄngt stÄngmaterial) och de packar bra och skickar snabbt!Johan Gunverth skrev:
Montano Àr ju mest kÀnda för att sÀlja till privatpersoner utan knussel. Man fÄr tillgÄng till ett riktigt sortiment. De fÄr ta höjd för konsumenters rÀttigheter att brÄka. Om man har firma blir det andra priser.
Rostfri plÄt kanake inte Àr sÀrskilt billigt hos dem, men skall man ha lite vanliga stÄlprofiler blir rejÀlt billigare Àn att gÄ via verkstad eller byggmarknader
GAAAH. Yttersta leden pĂ„ mitt högra lĂ„ngfinger opererades för ganglion i slutet av mars. Ganglionet orsakades i sin tur av artros. Leden Ă€r fortfarande ömmare och stelare Ă€n innan sĂ„ jag kontaktade lĂ€karen. Han sa att det Ă€r pga den lĂ„ngt gĂ„ngna artrosen och kommer inte att bli bĂ€ttre đ«
SjĂ€lvklart Ă€r jag högerhĂ€nt sĂ„ detta kommer att orsaka mer och mer problem vid anvĂ€ndande av verktyg, sekatör m.m. đą Ăven dator/tangentbord i lĂ€ngden. Jag Ă€r 48 Ă„r, lite tidigt för sĂ„nt hĂ€r skit kan jag tycka.
Bild frÄn dagen efter operationen i mars.
SjĂ€lvklart Ă€r jag högerhĂ€nt sĂ„ detta kommer att orsaka mer och mer problem vid anvĂ€ndande av verktyg, sekatör m.m. đą Ăven dator/tangentbord i lĂ€ngden. Jag Ă€r 48 Ă„r, lite tidigt för sĂ„nt hĂ€r skit kan jag tycka.
Bild frÄn dagen efter operationen i mars.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tjock artroshandske pÄ natten kan hjÀlpa en del framför allt nÀr man kommer igÄng pÄ morgonen. Och att aldrig utsÀtta hÀnderna för kyla. Jag cyklar med ullfingervantar (!) Àven nÀr det Àr 30° varmt. HÄller fingerartrosen i schack genom att arbeta mycket med hÀnderna sÄ att fingrar inte stelnar - Àven om det kan göra ont. Den smÀrtan Àr egentligen inte negativ (om man tolererar den vilket jag gör). Tycker ocksÄ det Àr lite tidigt för dig att fÄ detta problem.
Tack för tips! Jag har fĂ„tt övningar av arbetsterapeut förra veckan, tyvĂ€rr svullnar hela hĂ€nderna och Ă€ven lederna av âmotionenâ, sĂ„ jag fĂ„r ta det lugnt Ă„tminstone nu i början. De svullnar Ă€ven av vĂ€rme, sĂ„ jag vet inte riktigt om jag ska vĂ€rma eller kyla. Arbetsterapeuten tyckte ocksĂ„ att det Ă€r lite bakvĂ€nt.yonna skrev:
Tjock artroshandske pÄ natten kan hjÀlpa en del framför allt nÀr man kommer igÄng pÄ morgonen. Och att aldrig utsÀtta hÀnderna för kyla. Jag cyklar med ullfingervantar (!) Àven nÀr det Àr 30° varmt. HÄller fingerartrosen i schack genom att arbeta mycket med hÀnderna sÄ att fingrar inte stelnar - Àven om det kan göra ont. Den smÀrtan Àr egentligen inte negativ (om man tolererar den vilket jag gör). Tycker ocksÄ det Àr lite tidigt för dig att fÄ detta problem.
Jag började kĂ€nna av artrosen redan för fem Ă„r sedan, men dĂ„ var det Ă€nnu inte synligt pĂ„ röntgen. LĂ€karen sĂ€ger att han i röntgenbilderna nu kan se att jag âinte har nĂ„gon led kvarâ, vad han nu egentligen menar med det. Antagligen Ă€r brosket som ska sitta dĂ€r mer eller mindre borta. Det har alltsĂ„ blivit rĂ€tt stor förĂ€ndring i leden pĂ„ bara fem Ă„r. Ăven pekfingret visar synliga tecken pĂ„ artros, och nu har lederna i vĂ€nsterhanden börjat knĂ€ppa och krĂ„ngla pĂ„ samma sĂ€tt som höger gjorde innan problemen började mĂ€rkas pĂ„ andra sĂ€tt.
Nu Àr jag inbokad pÄ artrosskola och ska ta övningarna pÄ allvar den hÀr gÄngen. Jag fick övningar Àven för fem Är sedan men slutade göra dem för att hÀnderna svullnade.
Hade jag bott i dina trakter sÄ hade jag inte tvekat att bistÄ dig, utan ens en tanke pÄ ersÀttning (ensambarn, som gÄtt igenom en del med förÀldrars frÄnfÀllen och omvÀrdering av vÀnner).Anna_H skrev:
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 700 inlĂ€gg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 700 inlÀgg
Ja, det Àr ju det rationella alternativet. Men jag hatar slit-och-slÀng sÄ hade jag köpt en ny hade den trasiga ÀndÄ hamnat i högen med prylar som skall fixas en regnig dag (som aldrig verkar infinna sig).tommib skrev:
Hoppas lagningen hĂ„ller bĂ€ttre Ă€n originalet sĂ„ att den lever upp till förvĂ€ntningarna pĂ„ den 200 krs-slĂ€gga den nu Ă€r. Eller kanske 500 krs-slĂ€gga om man skall vĂ€rdera tiden. Hmm... đĄ
Farmor hade problem med hÀnderna, osÀker pÄ precis vad. Fick rÄdet att göra fingergymnastik i varmt vatten.yonna skrev:
"DÄ kan jag vill lika gÀrna fortsÀtta diska för hand istÀllet, sÄ fÄr jag nÄtt gjort ocksÄ".
AnvÀnde stenlim pÄ min, troligen PU700, för jag anvÀnde sÄdant lim just dÄ det hÀnde sÄ testade. Fungerar fortfarande och Àr nog snart en 10 Är sen.C cpalm skrev: