1 657 912 läst ·
17 766 svar
1658k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 137 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 137 inlägg
.Har Du haft en Citrën DS, det var den första bilen jag provkörde när jag hade tagit körkortet.i första korsningen skulle jag sakta in och satte foten på bromsen, det nöp direkt så bilen gjorde en piruett, krypkördr tebaxs till bilhandlaren och tackade för migricebridge skrev:
Vetdu, de flesta jag har haft, för att inte säga alla, har minsann varit lika goda kålsupare ska jag be att få tala om. På en tidigare bil gick det överhuvudtaget inte att byta själv, utan man var tvungen att uppsöka verkstad. Krångelkonstruktioner verkar vara en sport inom bilindustrin.
Ta bara oljetrågen. Vem i alla glödheta kom på den briljanta idén att förse den med en plugg med fyrkantig skalle?! Vaddå, använda en helt vanlig bult med sexkantigt huvud, så det bara är att välja rätt hylsa till spärrhandtaget? Nej nej nej, fyrkantigt huvud ska det vara, den enda sådana som har använts sedan 1890. Och inte ska vi enas om någon gemensam storlek heller, nejdå! Tänk alla återförsäljare som kommer att locka kunderna att köpa våran senaste bilmodell genom att visa dem våran nydesignade oljeplugg! Vilken USP!!det var vinter och slitna sommardäck.
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 059 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 059 inlägg
Det var inte "Swedbank och sparbankerna" som åsyftades (eller blandades ihop med av kassörskan), att din bank på Gotland, tex Sparbanken Gotland var just en sådan fristående, men väldigt swedbankintegrerad sparbank?D Drburr skrev:Mjo, mitt bankkontor ligger på Gotland. Var inom lokala bankkontoret på orten jag bor i ett annat ärende för några år sedan, de hävdade ihärdigare än en åsna att jag minsann har föreningssparbanken och inte swedbank. Kassörskan gav sig inte ens när jag ringde mitt bankkontor och bad dem förklara att de är swedbank.
Blodtrycket är för högt för gå i närheten av det gökboet igen.
https://sparbankerna.se/om-sparbankerna/sparbanker.html
https://www.sparbankengotland.se/
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 203 inlägg
Som teknikoptimist blev jag barnsligt förtjust när jag insåg att man kunde scanna av passet elektroniskt och på så vis uppgradera Bank-id till ett digitalt id-kort.
Så coolt, och så praktiskt! Jag har i princip aldrig plånbok med mig längre; allt finns ju i telefonen.
Att det inte går med gamla mögkort som körkort (som väl förhoppningsvis försvinner snart och ersätts med körkortsregistret) är ju verkligen inget argument emot.
Så coolt, och så praktiskt! Jag har i princip aldrig plånbok med mig längre; allt finns ju i telefonen.
Att det inte går med gamla mögkort som körkort (som väl förhoppningsvis försvinner snart och ersätts med körkortsregistret) är ju verkligen inget argument emot.
Medlem
· Blekinge
· 12 220 inlägg
Så skriver de som hatar franska bilar. Jag hade tre DS på sen 70-talet som tog mig runt hela Europa från Nice och Budapest till Ivalo i Finland. Man får väl lära sig att köra bil.hsd skrev:
1976 fick jag låna en Volvo PV där vindrutetorkaren gick på vakuum från motorn. Vid höga hastigheter (80) var ju spjället fult öppet och torkarna låg ganska stilla. Skit.
Medlem
· Blekinge
· 12 220 inlägg
Skulle hämta ut ett paket levererat via DHL från lokala ombudet. Hade glömt plånboken med körkortet hemma men hade BankID med inscannat pass för att ha digitalt ID, men icke, det gällde inte i detta fallet, bara att vända hem igen och hämta körkortet... Så är ju inte helt 100 ännu då det verkar som att man måste ha speciellt stöd för detta.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 137 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 137 inlägg
Näärå, hatar inte franska bilar, men hade inte en aning om dessa bromsar, ett par år senare köpte jag själv en Citroën 😀T Thomas_Blekinge skrev:Så skriver de som hatar franska bilar. Jag hade tre DS på sen 70-talet som tog mig runt hela Europa från Nice och Budapest till Ivalo i Finland. Man får väl lära sig att köra bil.
1976 fick jag låna en Volvo PV där vindrutetorkaren gick på vakuum från motorn. Vid höga hastigheter (80) var ju spjället fult öppet och torkarna låg ganska stilla. Skit.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 203 inlägg
Ja, man kan ju undslippa sig ett litet gaahh ibland över inkonsekvenserna. Jag minns för ett par år sen när jag skulle hämta ett paket på posten (fanns företagscenter fortfarande då) och jag fick veta att de skulle egentligen ta Feja E-id (som jag körde då), men de hade inte fått nya terminaler för det än…
Ridå trodde jag och var på väg hem, men fick då veta att jag kunde legitimera mig med bank-id i Postens app. Vilket gick.
Det är inte så lätt alltid!
Ridå trodde jag och var på väg hem, men fick då veta att jag kunde legitimera mig med bank-id i Postens app. Vilket gick.
Det är inte så lätt alltid!
Köper aldrig mer en fransk bil. Köpte en helt ny Peugot ca 2003. Fick bärgas två gånger första halvåret. Först dog bara motorn. Sen på vintern frös växelspaken fast…T Thomas_Blekinge skrev:Så skriver de som hatar franska bilar. Jag hade tre DS på sen 70-talet som tog mig runt hela Europa från Nice och Budapest till Ivalo i Finland. Man får väl lära sig att köra bil.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
WAAAAAAAAAAAAAAAAGH!
Säg inte att det är fraktfritt om man tar ut en expeditionsavgift...
Säg inte att det är fraktfritt om man tar ut en expeditionsavgift...
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
Jag tar alltid:13th Marine skrev:
Mottagningsavgift
Uppackningsavgift
Skräpavgift
Betalningsavgift
Påminnelseavgift om jag blir påminnd.
Användningsavgift
Återvinningsavgift
Nyköpsavgift
Dårarna ska ha tillbakakaka.
/W
Jodå, dags att byta micron! Det glöder bakom pappbrickan :O ...Tokslut skrev:
GAAAAHHHH!!!
Feta lågor i micron 😳Pizzakartonen låg dikt mot "papp"-brickan i micron, varför det spelade roll vet jag inte. Men efter någon minut var det ~15cm lågor i medans den gick på 1.000W effektläget. Halva pizzan vart fuktskadad och nu blir det vanliga ugnen med pizzasten i för den halvan som överlevde...
[bild]
[bild]
Cylinda hade ingenting kvar i reservdelväg, så fixa skiter sig.
GAAAAHHHH!!!
Nu för 10 minuter sen plingade det på dörren, utanför står en herre på ca 30 år med bricka på magen med Verisure text på. Med ett glatt HALLÅ , såg brickan och sa.Ska inte ha något larm.
Svaret blev """ Varför då "" sa då "" inte av er och stängde dörren.
Nu för 10 minuter sen plingade det på dörren, utanför står en herre på ca 30 år med bricka på magen med Verisure text på. Med ett glatt HALLÅ , såg brickan och sa.Ska inte ha något larm.
Svaret blev """ Varför då "" sa då "" inte av er och stängde dörren.