1 663 608 läst ·
17 831 svar
1664k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
2019 magsjuka (mitt fel), 2020 restriktioner och jul på teams, 2021 magsjuka (yngsta dottern började)... Det här med jul är ju ändå inte så viktigt med tre små barn 
Tror jag nöjer mig med ett litet gah...
Tror jag nöjer mig med ett litet gah...
Julen får en annan dimension när man får barn. Så mycket arbete och slit, som man blir belönad för med otålighet och otacksamhet. Bättre att hänga på toa i lugn och ro!I Ingenjör Jesper skrev:
True story: vaknade imorse och min första tanke var "Åh nej, julafton".halper skrev:
Vi har kapitulerat. ”Ät så mycket godis du vill och glo på TV”, så får de vuxna i alla fall prata lite.MariaiÖstergötland skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 691 inlägg
Här har jag valt att ha julen hemma hos mig, och här serveras ingen nubbe eller starköl.
Det äldsta barnet var helt uppe i varv i förmiddags tills vi insåg att han inte visste var han skulle ta vägen, så vi skrev/ritade en kalender med allt som skulle hända och så blev det mycket lugnare hemma.
Och GAAAAAAAAAH!
Man kan inte se Kalle anka annat än som linjärtv, så vi missade de första 50min.
Det äldsta barnet var helt uppe i varv i förmiddags tills vi insåg att han inte visste var han skulle ta vägen, så vi skrev/ritade en kalender med allt som skulle hända och så blev det mycket lugnare hemma.
Och GAAAAAAAAAH!
Man kan inte se Kalle anka annat än som linjärtv, så vi missade de första 50min.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 691 inlägg
Jag beklagar sorgen, usch och fy att "förlora" en nära så.
Min numera avlidne morfar var alkoholist, men blev nykter när jag och mina kusiner var rädda för honom som små, han höll sig nykter fram tills han fick lungcancer (rökte två paket om dagen) och min mormor samt morbror tyckte att någon last fick han ju ha, så han började kröka igen, jag har som nybliven körkortsägare fått köra hem honom när han inte kunde stå på benen, och varje familjetillställning satt han onykter och otrevlig.
La också märke till hur både jag och mina syskon i princip inte dricker på tillställningar, de enda som tar en nubbe är de äldre generationerna.
Min numera avlidne morfar var alkoholist, men blev nykter när jag och mina kusiner var rädda för honom som små, han höll sig nykter fram tills han fick lungcancer (rökte två paket om dagen) och min mormor samt morbror tyckte att någon last fick han ju ha, så han började kröka igen, jag har som nybliven körkortsägare fått köra hem honom när han inte kunde stå på benen, och varje familjetillställning satt han onykter och otrevlig.
La också märke till hur både jag och mina syskon i princip inte dricker på tillställningar, de enda som tar en nubbe är de äldre generationerna.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 691 inlägg
Och på tal om nått helt annat.
GAAAAAAAAAH, vad har jag gjort för att förtjäna detta?! Barnen fick vars en leksak som rör sig, låter, blinkar och pratar
GAAAAAAAAAH, vad har jag gjort för att förtjäna detta?! Barnen fick vars en leksak som rör sig, låter, blinkar och pratar
Beklagar detta. Jag vet hur det känns. Numera är det oftast bättre men julen är inte en helt positiv högtid för mig vilket orsakar lite problem gentemot min fru (som iofs är väldigt förstående och tolerant). Glöm aldrig att det inte är dig det är fel på.kashieda skrev:
Av det skälet så är det också så att det starkaste som dricks på jul hos oss är en folköl. Julen bör vara vit på flera sätt.
