Hanterade "ganska" viktiga data/radiosystem i Stockholm i början av 80-talet och inte alltid lätt att parkera vid akuta problem. Fick som lösning "lägg böter till min sekreterare".

• Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Det är i mångas ögon extra allvarligt att "felparkera" på handikapp P-platser.
Kan ju vara värt ett försök att fråga p-vaktsbolaget om de vet varför?
Eller varför handikapp platser öht finns?

QUOTE="Isakare, post: 5679273, member: 149595"]
Att inte hinna fram o tillbaka till automaten är en annan grej.
[/QUOTE]
Enligt Lawline som väl borde vara en hyffsad bra källa så ska p-bot inte skrivas ut medan man köper p-biljett.

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH.

Min läsplatta vill inte prata med datorn så jag kan inte ladda in nästa bok i min bokserie 😖

Min RPi2 får inte nät, trots att annat på samma switch får. Nu jar jag tagit in det till en skärm, ska se om den säger något där.

kashieda kashieda skrev:
Min RPi2 får inte nät, trots att annat på samma switch får. Nu jar jag tagit in det till en skärm, ska se om den säger något där.
Det är sådant där som slutar med att man köper managerade switchar överallt - har hänt mig flera gånger med netgears blåa och några dlink-switchar. Alla lampor på porten lyser grönt och blinkar som de ska men efter veckor av felsökning (givetvis intermittenta fel) så byter man hela switchen som en sista utväg och vips så fungerar allt normalt igen.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Mikael_L
hsd hsd skrev:
Fick nöjet att bråka med pbolag för en massa år sedan
Fick böter på en hyrd pplats med motorvärmare , de vägrade erkänna fel så jag polisanmälde dem ,tog 2dagar så meddela dom at boten var avskriven då de hade gjort fel
Men nu undrar jag vad du anmälde dem för? Dvs anmälde du dem för något slags brott? Vilket?

MathiasS MathiasS skrev:
Det är sådant där som slutar med att man köper managerade switchar överallt - har hänt mig flera gånger med netgears blåa och några dlink-switchar. Alla lampor på porten lyser grönt och blinkar som de ska men efter veckor av felsökning (givetvis intermittenta fel) så byter man hela switchen som en sista utväg och vips så fungerar allt normalt igen.
Det har jag, problemet är att manageraren bor på RPin...

• Gilla
  • Haha
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Det har jag, problemet är att manageraren bor på RPin...
De managerbara switchar jag har manageras via en webbläsare eller telnet som finns på alla datorer i nätet.

useless useless skrev:
De managerbara switchar jag har manageras via en webbläsare eller telnet som finns på alla datorer i nätet.
Jag har Ubiquity, så hanteraren kör på en dator. Switchar och AP rullar på, men det vore ju bra om allt funkar som det ska.

hsd
Mikael_L Mikael_L skrev:
Men nu undrar jag vad du anmälde dem för? Dvs anmälde du dem för något slags brott? Vilket?
Bedrägeri

GAAAAAAHHHHHH för varje gång man utsätts för inlånade konsultmellanchefspowerpointfikonord som supportera och managera.

• Gilla
Bästerortarn och 5 till
  • Laddar…
GAAAAAAAAHHHH!!!!

• Utspridda skruvar på golvet bredvid en öppen tom förvaringslåda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Wow
  • Gilla
GladanS och 10 till
  • Laddar…
S Småbrukaren skrev:
GAAAAAAAAHHHH!!!!
Precis som mackan som alltid hamnar med smörsidan ner!!

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH x10
Särbon är handikappad, går sakta på kryckor.
Hon skulle besöka rematulogen på Norra Stationsgatan här i Stockholm, det fanns inga p- platser alls så hon åker ner i garaget under huset och ställer sig på en handikapp ruta, hon har tillstånd.
I detta garage får man betala i automat som är i en korridor. Hon går dit, men automaten har kontakt problem med kortet, efter några försök provar hon ett annat kort, köpet på 85:- går igenom och hon går tillbaka till bilen...och har en p-bot på 900:-
På lappen står att bilen bevakats i 3 minuter 10.01-10.04
Köpet av biljetten går igenom 10.05.
Kundtjänsten på P-bolaget hade ingen förståelse. På frågan hur lång tid man hade på sig att köpa en biljett om man är handikappad var svaret "ingen tid alls"
Särbon såg ingen P-vakt, varken när hon ställde bilen eller kom tillbaka från den stökande automaten "Vakten måste stått bakom en stolpe och gömt sig"
Tanken är att man ska ladda ner appen och betala med den, eller betala vid infarten. Det är därför man numera måste betala även på handikapplatser, tidigare var de ju gratis eftersom man insåg det orimliga att en handikappad som står nära entrén pga sina problem med att röra sig ska ta sig iväg till betalautomaten.

Anna_H Anna_H skrev:
Tanken är att man ska ladda ner appen och betala med den, eller betala vid infarten. Det är därför man numera måste betala även på handikapplatser, tidigare var de ju gratis eftersom man insåg det orimliga att en handikappad som står nära entrén pga sina problem med att röra sig ska ta sig iväg till betalautomaten.
Just detta garage har ingen app, privat fastighetsägare.
Reumatologen fick tydligen inte plats på värdens dyraste sjukhus Nya Karolinska och hamnade i ett hus en bit bort.

• Ledsen
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.