1 656 494 läst ·
17 741 svar
1656k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Det är i mångas ögon extra allvarligt att "felparkera" på handikapp P-platser.
Kan ju vara värt ett försök att fråga p-vaktsbolaget om de vet varför?
Eller varför handikapp platser öht finns?
QUOTE="Isakare, post: 5679273, member: 149595"]
Att inte hinna fram o tillbaka till automaten är en annan grej.
[/QUOTE]
Enligt Lawline som väl borde vara en hyffsad bra källa så ska p-bot inte skrivas ut medan man köper p-biljett.
Kan ju vara värt ett försök att fråga p-vaktsbolaget om de vet varför?
Eller varför handikapp platser öht finns?
QUOTE="Isakare, post: 5679273, member: 149595"]
Att inte hinna fram o tillbaka till automaten är en annan grej.
[/QUOTE]
Enligt Lawline som väl borde vara en hyffsad bra källa så ska p-bot inte skrivas ut medan man köper p-biljett.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
WAAAAAAAAGH.
Min läsplatta vill inte prata med datorn så jag kan inte ladda in nästa bok i min bokserie 😖
Min läsplatta vill inte prata med datorn så jag kan inte ladda in nästa bok i min bokserie 😖
Det är sådant där som slutar med att man köper managerade switchar överallt - har hänt mig flera gånger med netgears blåa och några dlink-switchar. Alla lampor på porten lyser grönt och blinkar som de ska men efter veckor av felsökning (givetvis intermittenta fel) så byter man hela switchen som en sista utväg och vips så fungerar allt normalt igen.kashieda skrev:
Men nu undrar jag vad du anmälde dem för? Dvs anmälde du dem för något slags brott? Vilket?hsd skrev:
Det har jag, problemet är att manageraren bor på RPin...MathiasS skrev:
Det är sådant där som slutar med att man köper managerade switchar överallt - har hänt mig flera gånger med netgears blåa och några dlink-switchar. Alla lampor på porten lyser grönt och blinkar som de ska men efter veckor av felsökning (givetvis intermittenta fel) så byter man hela switchen som en sista utväg och vips så fungerar allt normalt igen.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Tanken är att man ska ladda ner appen och betala med den, eller betala vid infarten. Det är därför man numera måste betala även på handikapplatser, tidigare var de ju gratis eftersom man insåg det orimliga att en handikappad som står nära entrén pga sina problem med att röra sig ska ta sig iväg till betalautomaten.Isakare skrev:
GAAAAHHHH x10
Särbon är handikappad, går sakta på kryckor.
Hon skulle besöka rematulogen på Norra Stationsgatan här i Stockholm, det fanns inga p- platser alls så hon åker ner i garaget under huset och ställer sig på en handikapp ruta, hon har tillstånd.
I detta garage får man betala i automat som är i en korridor. Hon går dit, men automaten har kontakt problem med kortet, efter några försök provar hon ett annat kort, köpet på 85:- går igenom och hon går tillbaka till bilen...och har en p-bot på 900:-
På lappen står att bilen bevakats i 3 minuter 10.01-10.04
Köpet av biljetten går igenom 10.05.
Kundtjänsten på P-bolaget hade ingen förståelse. På frågan hur lång tid man hade på sig att köpa en biljett om man är handikappad var svaret "ingen tid alls"
Särbon såg ingen P-vakt, varken när hon ställde bilen eller kom tillbaka från den stökande automaten "Vakten måste stått bakom en stolpe och gömt sig"
Just detta garage har ingen app, privat fastighetsägare.Anna_H skrev:
Tanken är att man ska ladda ner appen och betala med den, eller betala vid infarten. Det är därför man numera måste betala även på handikapplatser, tidigare var de ju gratis eftersom man insåg det orimliga att en handikappad som står nära entrén pga sina problem med att röra sig ska ta sig iväg till betalautomaten.
Reumatologen fick tydligen inte plats på värdens dyraste sjukhus Nya Karolinska och hamnade i ett hus en bit bort.