1 657 475 läst ·
17 758 svar
1657k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Jo, men är fortfarande nyfiken på vad det egentligen är för rör. Hur får man en sån effekt när man spränger 30 meter under marken? Hur djupt måste röret gå för att få den effekten?H hapazard skrev:
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 736 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 736 inlägg
Jag kan inte se någon rimlig anledning till att en sprängning för tunnelbanan skulle orsaka det där om inte röret har direkt koppling till sprängområdet. Det blir inte en sådan effekt om röret bara är nerstucket i berget, så mycket rör det sig inte. Antingen har det kommit gaser via sprickor i berget upp i röret eller så är det orelaterat, dvs att någon gjorde detta avsiktligt (laddade röret med en liten laddning, kanske en fyrverkeripjäs, och sedan bajspåsar).
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 736 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 736 inlägg
Marken är också packad, den rör sig inte så mycket för det. Antingen har det kommit upp gas i röret via sprickor eller så var det något annat.
Den som tror att hundbajspåsar, eller något annat, kan flyga upp ur ett rör nedkört i marken bara pga vibrationerna från en sprängning i sagda mark behöver fundera lite på varför allt annat som är i och på marken står kvar.
Den som tror att hundbajspåsar, eller något annat, kan flyga upp ur ett rör nedkört i marken bara pga vibrationerna från en sprängning i sagda mark behöver fundera lite på varför allt annat som är i och på marken står kvar.
Det måste kommit tryck i röret och då blir det koncentrerat då det är ett rör, i mark så byggs ingett tryck upp då det är poröst och har luftkanaler som trycket försvinner i..tommib skrev:
Marken är också packad, den rör sig inte så mycket för det. Antingen har det kommit upp gas i röret via sprickor eller så var det något annat.
Märklig historia, men tänk vilken fantastisk lösning på hundbajspåseproblemet.
Ett rör ner i marken. Släpp påsen i röret och bajset försvinner. Simsalabim.
En gammalt gammal gasledning?
Ett rör ner i marken. Släpp påsen i röret och bajset försvinner. Simsalabim.
En gammalt gammal gasledning?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/hundbajs-regnade-over-vasastan-efter-tunnelsprangningSyftet med metallröret, som sticker upp en bit ovanför marken i Vasastan, är ännu oklart. Det ska enligt Emma Sahlman inte finnas med över några kartor över ledningar eller annat under marken.
”Går inte att missta röret med en papperskorg”
Men under onsdagskvällen blev det tydligt att röret åtminstone fått ett syfte för hundägare.
– Det är konstigt att någon kastat påsar i röret, det är ett smalt rör och ligger inte helt lättillgängligt. Det går inte att missta röret med en papperskorg, säger Emma Sahlman.
Mina personliga brev är ofta bara en halv sida, jag har sökt max 10 jobb per månad, varit på minst 2 intervjuer varje månad. Sedan kommer det i sjok, så visa månader landar inget, sedan för man tre erbjudanden samma vecka. Valde fel i våras och tog ett som egentligen inte passade mig (fast det vete tusan om Arbetsförmedlingen med veckopendling hade varit bättre?), men nu har jag landat på Trafikverket efter 1,5 års sökande, totalt ca 60-70 ansökningar och 20-30 intervjuer.ricebridge skrev:
Ja, det hinner jag, eftersom jag ju inte har så mycket annat att göra på dagarna. Dessutom ska ett personligt brev inte vara mer än en sida, annars är det ingen som läser – fast frågan är om någon ens läser den sidan. Jag vet inte vad jag ska göra mer för att verka intressant, annat än att fejka min ålder, som min far och farfar gjorde före mig när de kom upp i min ålder.
(Onödig extrainfo: Farfar kom undan med det eftersom det här var längesedan och i Storbritannien där man nite har personnummer, men det ledde å andra sidan indirekt till hans död, eftersom läkarna under en canceroperation utgick från att han var tio år yngre än han var. Farsan däremot fick ett samtal från en arbetsgivare som hade kollat upp hans bedrägeri och som frågade hur det kom sig att han hade gjort sin militärtjänstgöring vid sju års ålder. Idag är det nog ingen idé alls.)
GAAAAHH!
Jäsningen sket sig totalt så det blev små jävla bullar idag.
Vet inte vad som gick snett, det finns ju ett otal saker som påverkar hur bra det blir. GAAAAHH!
Jäsningen sket sig totalt så det blev små jävla bullar idag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vet inte vad som gick snett, det finns ju ett otal saker som påverkar hur bra det blir. GAAAAHH!