S sinuslinus skrev:
När är det egentligen? Alla har jag redan tjuvstartat så jag fattar inte när det egentligen är rätt dag.

Gaaaah! Hela månaden är ju svart nu för tiden.
Gaaaahhhh för folk som inte svarar på frågor 😚 Väntade inte in Svarta fredagen då den tillkommit nått som heter svarta November och detta var ett ok pris kände jag. Återstår att se nästa veckas pris om jag gjorde bort mig (16/11 9.990kr 44% rabatt)

https://www.tretti.se/vitvaror/diskmaskin/underbyggd-diskmaskin/product/siemens-sn15zc80cs/

A AndersS skrev:
Hörde ett rykte att sprickan under Grindavik har en förlängning till Sverige.😬
Jag vill minnas att Sverige står på en av världens stadigaste platser när det gäller just detta

• Gilla
hapazard
  • Laddar…
Gaaaaahhh!

Känner ni igen känslan när det luktar häst i vardagsrummet, runt kaminen/trappen ner till källaren?

Inte?

Gick runt och luktade och funderade om det låg några hästkläder i nån väska som inte var riktigt stängd utan att hitta något avvikande alls.
När jag strax efter går ner i tvättstugan för att göra rent kattlådorna möts jag av hängande hästtäcke, som inte såg ut vara hängt tork efter tvätt utan bara tork...

Happy wife happy life! 🙄

/Hästallergikern

• Gilla
4774
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Känner ni igen känslan när det luktar häst i vardagsrummet, runt kaminen/trappen ner till källaren?
Måste nog svara nej på den frågan. 😂

• Haha
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Måste nog svara nej på den frågan. 😂
Glad för din skull men även för min att det var en hästpryl som luktade just häst och inge husskada.

Nu flyttade täcket, som tydligen var tvättat, ut på altanen. 🫢

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Nu kommer jag åt raspberryn, men vad har jag för lösenord...

• Älska
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Igenkänningsfaktor på den.
Installerade om meshnätverket igår och fick en del fler gråa strån... 🫣

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
pi kanske?

• Haha
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
S
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGH!

System med avrundningfel, allt är satt till 0.125mm men programmet verkar jobba i mil i bakgrunden...
[bild]
Altium i ett nötskal! 😉
Jag har precis bytt jobb och ska sätta mig in i cadence verktyg istället, till viss del bättre men i mångt och mycket sämre.. Tror jag.

Gaaahhhh - motorsågen sågade mig i vänstra knäet! Vackert brett vågrätt skär med lätt touch i knäskålen. Läkaren, som ännu råkade vara kvar på lokala HC:n kvart i 1600 kommenterade "du visste väl att man med bra kedja nog också kan kapa av det helt och hållet..." 🙈.
Blev syjobb för honom och antibiotika och rakt ben för mig.
Nej, ingen bild! Vad hände? - vet inte, sågade ved av några stammar, måste ha slintat med foten eller vinglat till.

• Wow
  • Ledsen
Jumos och 7 till
  • Laddar…
BengtH BengtH skrev:
Gaaahhhh - motorsågen sågade mig i vänstra knäet! Vackert brett vågrätt skär med lätt touch i knäskålen. Läkaren, som ännu råkade vara kvar på lokala HC:n kvart i 1600 kommenterade "du visste väl att man med bra kedja nog också kan kapa av det helt och hållet..." 🙈.
Blev syjobb för honom och antibiotika och rakt ben för mig.
Nej, ingen bild! Vad hände? - vet inte, sågade ved av några stammar, måste ha slintat med foten eller vinglat till.
Sågbyxan!?

• Gilla
Jumos och 4 till
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Sågbyxan!?
Nu strör du salt i såret...

• Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
S swirve skrev:
Altium i ett nötskal! 😉
Jag har precis bytt jobb och ska sätta mig in i cadence verktyg istället, till viss del bättre men i mångt och mycket sämre.. Tror jag.
Jag började min bana med PADS 9.2 (tror jag) och har kört altium de senaste fem åren.
Kan summera det med att programmen har sina fördelar, altium är modernare med allt lullull runtomkring, Pads hade bättre fokus på själva jobbet, upplevde det som att pads gör det jag vill, altium gör som det vill.

Det enda cadence jag jobbat i var för att rita och simulera kisel, men det var på högskolan för några år sedan.

H hapazard skrev:
Sågbyxan!?
Njaeeä, skulle bara... - dom där två stammarna som blev kvar igår...

• Gilla
  • Älska
Workingclasshero och 6 till
  • Laddar…
hsd
Måånga har gjort precis så som Du, ...skulle bara..., och det går fort när det går fel
Tur i oturen att det inte blev värre
Krya på Dig å ha en lugn och trevlig helg

• Gilla
  • Älska
16386 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.