1 656 417 läst ·
17 741 svar
1656k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Om du hittar SMSet han svarade på, samt svaret, så kan det finnas hopp. Exempelvis https://www.arn.se/om-arn/pressmedd...dligt-och-begripligt---avtalet-inte-bindande/tveksamt skrev:
Det är som sagt säljaren som har bevisbördan att avtal ingåtts/accepterats.
Tyvärr är nog inte det en väg framåt här, när jag läser texten som ska ha skickats (som förvisso inte är verifierad i gubbens telefon utan bara från företaget) så är det rätt klart (för mig) att det är ett avtal gällande ett år.A Alexander HB skrev:
Måste då säljaren bevisa att det är svärfar som skickat det från telefonen och inte nån annan som varit i närheten av den.A Alexander HB skrev:
Företaget är skyldigt att lämna ut alla uppgifter enligt GDPR, så bestrid och lår dem komma med bevisen istället (om de kan).A Alexander HB skrev:
De har lämnat ut den konversation de haft via sms, och där ses att gubben svarat ”ok” på smset. Det är inte otroligt att han gjort det, men inte förstått helt vad han därmed accepterat, så det är inte en riktigt framkomlig väg. I det här fallet är det no g bara att bita i det sura äpplet och acceptera läget och istället försöka minska risken att det händer igen.H hapazard skrev:
... vilket gör att de fortsätter med sitt skit, dessvärre.tveksamt skrev:
De har lämnat ut den konversation de haft via sms, och där ses att gubben svarat ”ok” på smset. Det är inte otroligt att han gjort det, men inte förstått helt vad han därmed accepterat, så det är inte en riktigt framkomlig väg. I det här fallet är det no g bara att bita i det sura äpplet och acceptera läget och istället försöka minska risken att det händer igen.
Ett alternativ är att bestrida avtalet/fakturan, och exv. hänvisa till att gubben exempelvis inte förstått vad som gäller.
Bevisbördan ligger hos dig, men vill de ha sina pengar måste de stämma dig i tingsrätten. Så länge tvistebeloppet understiger ett halvt basbelopp (dvs drygt 20 tusen kronor) står var och en för sina egna kostnader. Den enda ersättning de (telefonförsäljare) kan få är motsvarande en timmes juridisk rådgivning, vilket jag _tror_ gör att de förmodligen bara väljer att släppa skiten. Tror inte denna ersättning ens betalas av dig, utan av staten.
Det finns inget krav på att du själv anlitar/betalar för ett eget ombud. Någon mer juridiskt kunnig får gärna yttra sig om huruvida det är möjligt att bara låta tingsrätten döma utan att inkomma med några egna uppgifter. Behöver man exempelvis ens inställa sig om det blir förhandling? Eller snarare, är det värsta som kan hända att man tvingas betala för abonnemanget, eller kan det bli mycket dyrare/jobbigare än så?
Inget tunnelbanebygge här, och C har ännu inte fått gehör för sitt förslag att bygga vindkraftverk i Huddinge 😉 Borrar dom nåt i förbifart-tunneln kanske? Men bara nattetid och vissa nätter? Jätteskumt.MathiasS skrev:
Inatt var det tyst iallafall 😊
Kan det vara kylbilar med kompressor igång? Haft några uppställda i närområdet och det ljudet går in i huset.mrsnhp skrev:
GAAAAAAAAAAAHHH för svensk primärvård. Har väntat i tre månader på att få träffa min husläkare så vad det var jag ville då kommer jag inte ens ihåg... Eller jo förresten det var de där små knölarna som visade sig växa blixtsnabbt på senaste tiden och just det, att få veta av en sjuksköterska att man har cancer men tydligen inget som nått min husläkare (samma vc) tydligen. AAAAAAAAAARG är bara förnamnet.
Bäst cancervård i världen - Inte för mig iaf. Kommer väl hinna dö innan det händer något. Suck säger jag bara 😡
Bäst cancervård i världen - Inte för mig iaf. Kommer väl hinna dö innan det händer något. Suck säger jag bara 😡
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 133 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 133 inlägg
Donken har ju haft beställ å betalautomater längeWorkingclasshero skrev:
Vicken pinnjävel
Redan gjort sedan lång tid tillbaka men just det här ärendet går ivo glatt med att få en saklig och fullständig ärlig person som faktiskt inte vill ha mer än vad jag har rätt till, som alla har rätt till, anmält Capio till regeringen och tvingar dem att svara på hur de menar att Capio följer några regler, lagar och än mindre bedriver vård med "evidensbaserad forskning och beprövad vård"tommib skrev:
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
Lika jävla illa, provade förra fredagen, taveljäveln tog inte kortet, allt blev försenat, jävlataveljävel!hsd skrev:
Pinnjäveln man lägger på kassabandet förihellvete ;-)
/Workingclasshero, med en jätteräkmacka på tallriken framför mig, så nu känns det bättre