1 660 408 läst ·
17 796 svar
1660k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
En gång för länge sedan flög jag hem från ett jobb i Buenos Aires, Argentina.hsd skrev:
Det var 17 timmar oavbruten flygning till London, där jag bytte plan till Gbg.
Jag hade köpt en massa oxfilé i Argentina, och en låda fint rödvin, tror det var 6 flaskor.
Hur kallt är det i bagagerummet på ett flygplan på 11000 m höjd?
Direkt från Landvetter flygplats, där frugan hämtade mig, åkte vi ner till fritidsstugan i Halland, och det var påskafton, lagom att börja grillsäsongen.
Det var en eller kanske två flaskor som hade klarat kylan och inte spruckit och sedan läckt ut.
GAAAAHHHH
Härlig påskafton
Ditt kött höll sig i alla fall färskt!KnockOnWood skrev:
En gång för länge sedan flög jag hem från ett jobb i Buenos Aires, Argentina.
Det var 17 timmar oavbruten flygning till London, där jag bytte plan till Gbg.
Jag hade köpt en massa oxfilé i Argentina, och en låda fint rödvin, tror det var 6 flaskor.
Hur kallt är det i bagagerummet på ett flygplan på 11000 m höjd?
Direkt från Landvetter flygplats, där frugan hämtade mig, åkte vi ner till fritidsstugan i Halland, och det var påskafton, lagom att börja grillsäsongen.
Det var en eller kanske två flaskor som hade klarat kylan och inte spruckit och sedan läckt ut.
GAAAAHHHH
Härlig påskafton![]()
![]()
![]()
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Köttet brukar väl inhandlas fryst och vakuumförpackat också? 
Det var populärt att handla oxfilé i Zimbabwe och Sydafrika på ett tidigare jobb.
För att knyta an till tråden, så blev det aldrig någon resa dit för mig, gaaaaaaahhh!
(Samtidigt skönt att slippa åka ensam för att besöka en 3 km djup lågprofilsgruva i Zimbabwe, som var på gång ett tag
)
Det var populärt att handla oxfilé i Zimbabwe och Sydafrika på ett tidigare jobb.
För att knyta an till tråden, så blev det aldrig någon resa dit för mig, gaaaaaaahhh!
(Samtidigt skönt att slippa åka ensam för att besöka en 3 km djup lågprofilsgruva i Zimbabwe, som var på gång ett tag
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Citat från Google:Hep skrev:
Det blir inte -60 i bagageutrymmet - Inte minusgrader överhuvudtaget om du inte åker med nåt billigt fraktflyg...KnockOnWood skrev:
De allra flesta plan har samma temperatur där som i kabinen eller lite svalare.
https://sv.public-welfare.com/38978...the-rules-of-transportation-standards-reviews
Jag vet att man inte ska faktakolla en bra historia, men ibland kan jag inte låta bli.
Det har varit minusgrader i lastutrymmen, men det var som sagt länge sedan. Och på den tiden flög man inga 17-timmarsrutter.
Det har varit minusgrader i lastutrymmen, men det var som sagt länge sedan. Och på den tiden flög man inga 17-timmarsrutter.
GAAAAHHHH!!!! Körde på en usel grusväg och därefter obalans på Michelindäcken över 70kmh (inköpta i våras) som har varit helt perfekta. Möjligen smuts eller grus som fastnat nånstans vilket jag tänkte kolla, om inte kontaka däckverkstaden för ombalansering. Sen efter ett ordentligt regn är obalansen borta men 2km efter jag konstaterat det börjar varningslampan för bromsarna lysa, hann vara glad i nån minut iaf.
GAAAAHHHH!!!!2 Dottern håller på med en rätt udda hästsport där man måste vara en viss ålder, men inte får vara för lång eller för tung. Enda tävlingen hon skulle kunna köra blev hästen struken för att den behövde dopingklassad medicin, tävlingskarantän i nån vecka . Extremt ledsen tjej.
GAAAAHHHH!!!!2 Dottern håller på med en rätt udda hästsport där man måste vara en viss ålder, men inte får vara för lång eller för tung. Enda tävlingen hon skulle kunna köra blev hästen struken för att den behövde dopingklassad medicin, tävlingskarantän i nån vecka . Extremt ledsen tjej.
GAAAAHHHH!!!
Har väntat på ett paket från USA sedan i maj. Har kunnat följa dess väg tack vare ett tracking-nummer och hela sommaren studsade det omkring i USA. Den 20/8 kom det äntligen till Stockholm, men den 25/8 åkte det TILLBAKA till Chicago och den 27/8 delades det ut till någon postlåda i Ashland, Ohio och ärendet avslutades!
Jävla USPS! Inte heller kan jag som mottagare anmäla försvunnet gods, det kan bara avsändaren göra, och den möjligheten finns inte när det är skickat med deras ”First Class”.
Har väntat på ett paket från USA sedan i maj. Har kunnat följa dess väg tack vare ett tracking-nummer och hela sommaren studsade det omkring i USA. Den 20/8 kom det äntligen till Stockholm, men den 25/8 åkte det TILLBAKA till Chicago och den 27/8 delades det ut till någon postlåda i Ashland, Ohio och ärendet avslutades!
Jävla USPS! Inte heller kan jag som mottagare anmäla försvunnet gods, det kan bara avsändaren göra, och den möjligheten finns inte när det är skickat med deras ”First Class”.
Är det Subarun ? På våran Subaru kan man nog utropa GAAAAHHHH iaf .V Ville_Vessla skrev:GAAAAHHHH!!!! Körde på en usel grusväg och därefter obalans på Michelindäcken över 70kmh (inköpta i våras) som har varit helt perfekta. Möjligen smuts eller grus som fastnat nånstans vilket jag tänkte kolla, om inte kontaka däckverkstaden för ombalansering. Sen efter ett ordentligt regn är obalansen borta men 2km efter jag konstaterat det börjar varningslampan för bromsarna lysa, hann vara glad i nån minut iaf

