P
S slurppe99 skrev:
Det behöver inte bara vara småbarnsföräldrar som missar i planeringen.[bild]
Lite kul ändå, Slurppe har gjort en slurpee...:p
 
  • Gilla
slurppe99 och 1 till
  • Laddar…
hsd
En bekant snabbkylde en vinflaska i frysen, gick för lång tid å glaset sprack med effekten att allt i frysen blev rött
 
  • Wow
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
En bekant snabbkylde en vinflaska i frysen, gick för lång tid å glaset sprack med effekten att allt i frysen blev rött
En gång för länge sedan flög jag hem från ett jobb i Buenos Aires, Argentina.
Det var 17 timmar oavbruten flygning till London, där jag bytte plan till Gbg.
Jag hade köpt en massa oxfilé i Argentina, och en låda fint rödvin, tror det var 6 flaskor.
Hur kallt är det i bagagerummet på ett flygplan på 11000 m höjd?
Direkt från Landvetter flygplats, där frugan hämtade mig, åkte vi ner till fritidsstugan i Halland, och det var påskafton, lagom att börja grillsäsongen.
Det var en eller kanske två flaskor som hade klarat kylan och inte spruckit och sedan läckt ut.
GAAAAHHHH
Härlig påskafton :crysmile: :cool: :geek:
 
  • Haha
fremax
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
En gång för länge sedan flög jag hem från ett jobb i Buenos Aires, Argentina.
Det var 17 timmar oavbruten flygning till London, där jag bytte plan till Gbg.
Jag hade köpt en massa oxfilé i Argentina, och en låda fint rödvin, tror det var 6 flaskor.
Hur kallt är det i bagagerummet på ett flygplan på 11000 m höjd?
Direkt från Landvetter flygplats, där frugan hämtade mig, åkte vi ner till fritidsstugan i Halland, och det var påskafton, lagom att börja grillsäsongen.
Det var en eller kanske två flaskor som hade klarat kylan och inte spruckit och sedan läckt ut.
GAAAAHHHH
Härlig påskafton :crysmile: :cool: :geek:
Ditt kött höll sig i alla fall färskt!
 
richardtenggren
Köttet brukar väl inhandlas fryst och vakuumförpackat också? :)
Det var populärt att handla oxfilé i Zimbabwe och Sydafrika på ett tidigare jobb.
För att knyta an till tråden, så blev det aldrig någon resa dit för mig, gaaaaaaahhh!
(Samtidigt skönt att slippa åka ensam för att besöka en 3 km djup lågprofilsgruva i Zimbabwe, som var på gång ett tag :o )
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
På den tid det tog 17 timmar på den sträckan och det var tio minus i bagageutrymmet var nog inte köttet vacuumpackat.
 
  • Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
På den tid det tog 17 timmar på den sträckan och det var tio minus i bagageutrymmet var nog inte köttet vacuumpackat.
Citat från Google:
Temperaturen sjunker med cirka 0,6° C per 100 meter i troposfären. Det betyder att där flygplanen flyger på över 10 000 meters höjd är temperaturen kallare än -60° C.
 
  • Gilla
Pelleplutt78
  • Laddar…
P
när man vaknar på morgonen..
Ska göra toa behoven...
Så slutar det med att man får upp sina inälvor... jösses va med slem man har i kroppen.. Eller hade:rofl:..

nu kan jag iallafall andas igen.. (y)

Eller jag menar GAAAAHHHHHH..
 
Jag vet att man inte ska faktakolla en bra historia, men ibland kan jag inte låta bli.

Det har varit minusgrader i lastutrymmen, men det var som sagt länge sedan. Och på den tiden flög man inga 17-timmarsrutter.
 
GAAAAHHHH!!!! Körde på en usel grusväg och därefter obalans på Michelindäcken över 70kmh (inköpta i våras) som har varit helt perfekta. Möjligen smuts eller grus som fastnat nånstans vilket jag tänkte kolla, om inte kontaka däckverkstaden för ombalansering. Sen efter ett ordentligt regn är obalansen borta men 2km efter jag konstaterat det börjar varningslampan för bromsarna lysa, hann vara glad i nån minut iaf.

GAAAAHHHH!!!!2 Dottern håller på med en rätt udda hästsport där man måste vara en viss ålder, men inte får vara för lång eller för tung. Enda tävlingen hon skulle kunna köra blev hästen struken för att den behövde dopingklassad medicin, tävlingskarantän i nån vecka . Extremt ledsen tjej.
 
GAAAAHHHH!!!
Har väntat på ett paket från USA sedan i maj. Har kunnat följa dess väg tack vare ett tracking-nummer och hela sommaren studsade det omkring i USA. Den 20/8 kom det äntligen till Stockholm, men den 25/8 åkte det TILLBAKA till Chicago och den 27/8 delades det ut till någon postlåda i Ashland, Ohio och ärendet avslutades!
Jävla USPS! Inte heller kan jag som mottagare anmäla försvunnet gods, det kan bara avsändaren göra, och den möjligheten finns inte när det är skickat med deras ”First Class”.
 
  • Ledsen
galento och 1 till
  • Laddar…
galento
V Ville_Vessla skrev:
GAAAAHHHH!!!! Körde på en usel grusväg och därefter obalans på Michelindäcken över 70kmh (inköpta i våras) som har varit helt perfekta. Möjligen smuts eller grus som fastnat nånstans vilket jag tänkte kolla, om inte kontaka däckverkstaden för ombalansering. Sen efter ett ordentligt regn är obalansen borta men 2km efter jag konstaterat det börjar varningslampan för bromsarna lysa, hann vara glad i nån minut iaf
Är det Subarun ? På våran Subaru kan man nog utropa GAAAAHHHH iaf .
 
  • Gilla
Byggarn33
  • Laddar…
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Tom färgburk på ett bord uttrycker frustration över ett projekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Wow
Mikael_L och 8 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Är det Subarun ? På våran Subaru kan man nog utropa GAAAAHHHH iaf .
Japp det är Subban, världens bästa bil sett till mycket men väldigt nyckfull. Toyan är ju värdens tråkigaste bil men bara funkar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.