C
tommib tommib skrev:
Det faktum att Raspberry Pi inte nativt har en SATA-port (eller M.2) är värt ett Gahhhh i sig.
Många konstiga designval i RPi om man ser till hur den oftast används.
Men verkar inte finnas några lika prisvärda alternativ.

tommib
Nej, det skulle ju vara BananaPi men jag vet inte om den görs längre.

Utöver ovan så stör jag mig på att portarna finns på två sidor av kortet och att den inte har skruvplint (eller header) för spänningsmatning. Det gör det betydligt svårare att bygga in en RPi på ett vettigt sätt.

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Maria T
N Niq skrev:
Själv förstår jag inte alls varför man äter hamburgare på Mcd. (men jag verkar ju vara ett undantag med tanke på hur mycket dom säljer. ) Ett bra gatukök gör ju hamburgare som faktiskt är goda och större.
Instämmer, ett gatukök slår McD och BK alla gånger men problemet är väl att de där gatuköken inte är så lätta att finna. På resa genom landet så går det att söka på McD, BK, kanske KFC och få upp platser men det skulle vara väldigt trevligt att kunna finna vanliga korvmojjar också, gatukök.
Maken säger att han saknar Sibylla då de har goda burgare och korv, tyvärr 11 km från där vi bor så inget en precis knallar till för att köpa en korv.

med andra ord, ett lätt gaaahhh för att vi inte har ett Sibyllakök nästgårds.

• Gilla
FreQa och 2 till
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Dubbel och trippel cheese är lite av en "mellis" favvo, eller har åtminstone varit.
ElMaco uppskattas än idag, den gamla Casarsalladen var bra.

Men Gaaaaahhh för den numera usla servicen runtomkring här och visst, sist Uppsala var infarkten nära 🤯
Dubbel Cheese och Chicken burgare tycker vi är prisvärda, men det ska ju inte ta mer än fem minuter från beställning till leverans, då är något allvarligt fel.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Själv förstår jag inte alls varför man äter hamburgare på Mcd. (men jag verkar ju vara ett undantag med tanke på hur mycket dom säljer. ) Ett bra gatukök gör ju hamburgare som faktiskt är goda och större.
Tja priset och man får ju en måltid, sen smakar det helt bra ändå. Ska familjen utfodras så. Sen tycker jag även McD blivit för dyrt på sistone. Har inte gått till den lokala grillen sen 2021 då priserna gick upp och portionerna minskade. Priset bestämmer allt mera och jag ser att äta ute som den onödigaste lyxen så det faller bort först.

• Gilla
pppp123 och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Var finns det en hederlig gammal Sibylla kiosk med hemlagat mos, egna gjorda hamburgare och en pratglad social individ som ägde den och som arbetade mer eller mindre jämt och som älskade människor kvar? Inte i Stockholm iaf tyvärr. Inte ens gunters är sig lik 😥. Men har någon tips på den sista ev kvarvarande Sibyllan som är som beskrivs ovan är ingen gladare än jag 😄
Frågan är ju som alltid hur de fraktar moset från hemmet till kiosken...

• Gilla
  • Haha
Roga1337 och 9 till
  • Laddar…
N Nyikåk skrev:
[media]
Megaklassiker! 😍

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
4774
N Nyikåk skrev:
[media]
Hahaha 😂

4774
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Väldigt glad jag var 2 veckor söderut ialafall. Samt ska på konferens söderut om en månad.
& jag för att alltid kunna åka till franska rivieran 😉

tommib tommib skrev:
Nej, det skulle ju vara BananaPi men jag vet inte om den görs längre.

Utöver ovan så stör jag mig på att portarna finns på två sidor av kortet och att den inte har skruvplint (eller header) för spänningsmatning. Det gör det betydligt svårare att bygga in en RPi på ett vettigt sätt.
Det finns ju Rock4B (RockPi) med Wi-Fi, bt5, m.2 & NVMe Gen4, usb3 (men den har sina egenheter både med HW och SW ). Kjell, NetOnNet säljer

Hör vad en av medgrundarna till Rpi säger om designval, pris, brist mm, YouTube

Skulle väl ha tid att få igång min HA mm men fin va besvärligt det är att greja med vänster hand.
Högerhänt och gipsad så bara långfingret sticker ut lite… Gaaaaahhhh

• Gilla
tommib
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
26min senare...
[bild]
Hoppas du krävde att få den gratis, det ingår i deras service.

FreQa FreQa skrev:
Hoppas du krävde att få den gratis, det ingår i deras service.
Hade redan betalat och ville bara därifrån... 🫣

Balkongdörren har varit öppen hela dagen.
”Förlåt! Jaha, är det myggigt? De har inte besvärat mig.”

Nej men mig har de redan bitit på insidan av foten och i midjan.
Fan nu var det en vid hakan precis när jag skriver detta!

Det hör till saken att sambon kallar mig för sitt myggmedel när vi är ute.

Gaaaaaaaahhhhh!!!!
🦟🦟🦟
🦟😵‍💫🦟
🦟🦟🦟

• Ledsen
  • Gilla
  • Arg
  • Wow
Maria T och 7 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGH!

+-150 är inte samma sak som ~150
😡

13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGH!

+-150 är inte samma sak som ~150
😡
Vaddå? Brinner inte de här ljusen mellan -6 timmar och 6 timmar?

Etikett för ICA värmeljus, 50-pack, brinntid 6+ timmar, varningsikoner och information, vit bakgrund med ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Dilato och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.